شناسهٔ خبر: 54317011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای فنلاندی:

اراده ایران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی است

وزیر امور خارجه با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و پکا هاویستو، وزرای امور خارجه ایران و فنلاند در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی به گفت‌وگو وتبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه فنلاند به تهران و توافقات به عمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری‌های میان ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

وی با انتقاد از بی‌تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت از تداوم آتش‌بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفت‌وگوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان درخصوص جنگ اوکراین اظهار گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفت‌وگو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه حل را در دیپلماسی و گفت‌وگو می‌داند.

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگو، با گرامیداشت نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مهم خواند.

وی نسبت به حصول توافق مطلوب در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و بر توسعه و گسترش همکاری‌ها بین تهران و هیلسنکی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فنلاند درخصوص بحران اوکراین نیز ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای روسی- اوکراینی با کمک کشورهای مختلف و از جمله اسران به حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران کمک کند.

نظر شما