شناسهٔ خبر: 54314373 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

داستان فینال لیگ قهرمانان اروپا

لیورپول حمله می‌کند و وینیسیوس: گل ! (عکس)

رئال مادرید به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن لیورپول را شکست داد و فاتح لیگ قهرمانان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید با تک گل وینیسیوس جونیور موفق شد لیورپول را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد. در واقع ستاره برزیلی یکی از دو موقعیت مهم رئال در بازی را تبدیل به گل کرد تا باشگاه اسپانیایی برای چهاردهمین بار در تاریخ خود فاتح چمپیونزلیگ شده باشد. بر هیچکس پوشیده نیست که دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید نقش ویژه‌ای در این قهرمانی ایفا کرد. تیبو کورتوا 9 سیو فوق العاده مقابل لیورپول داشت و هیچ تردیدی وجود ندارد که نصف جام متعلق به اوست.

سیوهای پیاپی تیبو کورتوا که شاید بهترین آن‌ها و شاهکار دروازه‌بان بلژیکی در دقیقه 81 بود؛ جایی که در مصافی تک به تک محمد صلاح را مغلوب کرد.

 

ناامیدی لیورپول از اینکه نهایتا مارسلو جام را بالای سر برد کاملاً قابل درک است چراکه امید به گلزنی شاگردان یورگن کلوپ(XG) 2.26 بود، در حالی‌که این عدد برای رئال مادرید فقط 0.95 بود. همچنین طبق آمار اوپتا گل رئال مادرید از منطقه‌ای به ثمر رسید که آنها در آنجا بیشترین مالکیت توپ را داشتند. بعد از تشکیل یک مثلث توسط کروس، کاسمیرو و مودریچ توپ به فدریکو والورده می‌رسد. تصور می‌شد که ستاره اروگوئه‌ای به کریم بنزما پاس بدهد اما توپ را برای وینیسیوس جونیور ارسال کرد و این ستاره برزیلی نیز همان جایی که باید، حضور داشت و‌ گل رئال را به ثمر رساند.

گل رئال مادرید طی سه مرحله به ثمر می‌رسد.

۱- والورده بعد از دریافت پاس از کاسمیرو به جناح راست حرکت می‌کند.

۲- هافبک رئال مادرید به شکل غافلگیر کننده‌ای با یک ضربه محکم توپ را به دهانه دروازه می‌فرستد.

۳- وینیسیوس جونیور دقیقا در همان جایی که باید حضور دارد و دروازه خالی آلیسون بکر را باز می‌کند.

 

اما از نظر مالکیت توپ شرایط دو تیم نزدیک به هم بود چراکه تیم انگلیسی 54 و رئال مادرید 46 درصد این آمار را در مجموع بازی به خود اختصاص دادند. این اختلاف هشت درصدی نشان می‌دهد که با وجود موقعیت‌های زیاد لیورپول تیم کارلو آنچلوتی توانست از این حیث به‌خوبی شرایط را کنترل کند.

لیورپول در اکثر قسمت‌های مسابقه بر حریف تسلط داشت، مخصوصا در ابتدای بازی و بعد از گل رئال ما‌درید

 

به‌طور کلی در اکثر دقایق مسابقه رئال مادرید در زمین خود حضور داشت و تنها سه بازیکن این تیم در نیمه حریف حاضر بودند؛ وینیسیوس، بنزما و والورده. در این بین وینیسیوس بازیکن برجسته‌تری بود، همان‌طور که اکثر حملات رئال مادرید از سمت او ترتیب داده شد. در سمت مقابل لیورپول کاملاً متضاد با رئال عمل کرد و در تمام طول مسابقه بازیکنان‌ها در نیمه زمین حریف حضور داشتند. آن‌ها همچنین فشرده‌تر از حریف خود کار می‌کردند و با مثلث تیاگو، فابینیو و هندرسون پرس شدیدی روی حریف انجام می‌دادند.

لیورپول بسیار فشرده‌تر از حریف خود بازی کرد، در حالی‌که رئال مادرید با وینیسیوس منتظر یک فرصت طلایی بود.

نظر شما