شناسهٔ خبر: 54296712 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فینال لیگ قهرمانان اروپا

رئال مادرید یک - لیورپول صفر/سقوط فرعون به دست کورتوا

دو تیم رئال مادرید و لیورپول در چارچوب دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم رئال مادرید و لیورپول در چارچوب دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند تا در نهایت سرنوشت قهرمان این دور از معتبرترین مسابقه ورزشی در اروپا مشخص شود.

دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا

دیدار تیم‌های رئال مادرید و لیورپول

ورزشگاه: استادوفرانس

تماشاگر: -

ترکیب تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا:

تیبو کورتوا، کارواخال، آلابا، میلیتائو، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، والورده، وینیسیوس، بنزما

سرمربی: کارلو آنچلوتی

ترکیب تیم فوتبال لیورپول انگلستان:

الیسون بکر، اندرو رابرتسون، فن دایک، کوناته، ترنت الکساندر آرنولد، فابینیو، هندرسون، تیاگو، دیاز، مانه، صلاح

سرمربی: یورگن کلوپ

گل: وینیسیوس جونیور در دقیقه ۵۹

تعویض‌ها:

رئال مادرید: ادواردو کاماوینگا به جای والورده دقیقه ۸۶، سبایوس به جای مودریچ دقیقه ۹۰، رودریگو به جای وینیسیوس دقیقه ۹۳

لیورپول: لوئیز دیاز به جای ژوتا دقیقه ۶۵، فیرمینو به جای تیاگو و کیتا به جای هندرسون در دقیقه ۷۷

کارت‌زرد:

رئال مادرید: -

لیورپول: فابینیو در دقیقه ۶۹،

گزارش‌بازی:

*در دقیقه ۲ تیاگو حرکتی را از میانه میدان به سمت زمین رئال مادرید انجام داد که با خطای کارواخال مواجه شد. در ادامه ضربه آزاد آرنولد دقت کافی را نداشت تا کریم بنزما توپ را دور کند.

*تا دقیقه ۸ مسابقه هر دو تیم رویکردی نسبتاً دفاعی داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تا سیستم تیمی خود را حفظ کنند.

*در دقیقه ۱۰ مانه با ارسال یک کاتبک تلاش کرد تا هم تیمی‌های خود در محوطه جریمه را پیدا کند که با دفع توپ توسط مدافعان رئال مادرید مواجه شد.

*در دقیقه ۱۵ لیورپول روی حرکت زیبای ترنت الکساندر آرنولد از سمت راست صاحب موقعیت شد اما در ادامه کورتوا ضربه خطرناک محمد صلاح را دفع کرد.

*در دقیقه ۲۱ پس از اشتباه کاسمیرو و از دست دادن توپ توسط این بازیکن در نزدیکی محوطه جریمه، مانه ضربه زمینی زیبایی راهی دروازه رئال مادرید کرد که با واکنش بی نظیر کورتوا مواجه شد. توپ پس از برخورد به دستان کورتوا به تیر دروازه نیز برخورد کرد و در ادامه گلر کهکشانی‌ها توپ را مهار کرد.

*در دقیقه ۲۵ ارسال خطرناک وینیسیوس روی دروازه لیورپول با خروج به موقع الیسون بکر مواجه شد.

*در دقیقه ۴۲ حرکت رئال مادرید از سمت رابرتسون منجر به ایجاد موقعیت تک به تک بنزما با الیسون شد. پس از اشتباه مدافعین و دروازبان قرمزها، والورده تحت فشار توانست روی توپ اثرگذاری کند و در نهایت مهاجم فرانسوی یک بار دیگر صاحب موقعیت شد و توانست دروازه حریف را باز کند. صحنه گل بنزما در ابتدا آفساید اعلام شد و سپس به وار رفت.

*در دقیقه ۴۵ وار اعلام کرد که گل بنزما آفساید بوده است. برخورد میان بازیکنان لیورپول با والورده در شرایطی رقم خورد که بنزما در شرایط آفساید صاحب توپ شد.

*نیمه اول مسابقه پس از چهار دقیقه وقت تلف شده به پایان رسید.

*در دقیقه ۵۸ دو ضربه متوالی محمد صلاح به دفاع پرتعداد رئال مادرید در محوطه جریمه برخورد کرد. بازیکنان لیورپول اعتراض داشتند که توپ به دست آلابا برخورد کرده است اما داور اعتقادی به خطای هند پنالتی نداشت.

*در دقیقه ۵۹ حرکت وینیسیوس پشت سر ترنت الکساندر آرنولد او را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد تا ارنستو والورده با یک پاس عالی، وینگر برزیلی رئال مادرید را در مقابل دروازه خالی قرار دهد. در نهایت وینیسیوس موفق شد توپ را وارد دروازه کند تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود کهکشانی‌ها شود.

*در دقیقه ۶۴ واکنش استثنایی کورتوا یک بار دیگر مهاجمان لیورپول را ناکام گذاشت. صلاح از سمت راست یک حرکت انفرادی را آغاز کرد و ضربه محکمی نیز به گوشه دروازه رئال روانه کرد که با واکنش گلر بلژیکی مواجه شد.

*در دقیقه ۶۹ کورتوا یک بار دیگر تیمش را نجات داد. آشفتگی خط دفاع رئال مادرید و ضربه سر لوئیز دیاز، صلاح را در موقعیت زاویه بسته قرار داد. کورتوا به بهترین شکل ممکن راه دروازه را بست و با پای چپ خود توپ را دور کرد.

*در دقیقه ۷۹ لیورپول یک بار دیگر تلاش کرد تا دروازه رئال مادرید را باز کند و باز هم با واکنش کورتوا مواجه شد. محمد صلاح از جناح راست نفوذ کرد و مندی را نیز از پیش رو برداشت اما در نهایت ضربه او با واکنش دروازبان حریف مواجه شد.

نکات‌بازی:

*فینال لیگ قهرمانان به دلیل تلاش چندین هزار تماشاگر لیورپول برای ورود غیرقانونی به ورزشگاه با سی و پنج دقیقه تأخیر برگزار شد.

*تیاگو آلکانترا که با تلاش کادر پزشکی لیورپول به مسابقه فینال رسیده بود، حین گرم کردن دچار مصدومیت شد اما در ادامه موفق شد به بازی برگردد.

نظر شما