شناسهٔ خبر: 54314001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال می شود

نامی با اشاره به خطر احتمال ریزش سازه گفت: عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، «محمدحسن نامی» رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در جمع خبرنگاران و در محل حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست و مجبوریم برای کشف پیکر افراد زیر آوار دقت کار را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه وجود ۲ ساختمان در مجاور و یک ساختمان مقابل محل حادثه، تا حدود زیادی سرعت عملیات را پایین آورده است گفت: تیم های مهندسی مقاوم سازی در بخش های مختلف ساختمان را انجام می‌دهند و مجدد عملیات آواربرداری ادامه می یابد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال خواهد شد.

نامی با اشاره به خطر ریزش سازه بیان کرد: در حال مقاوم سازی ساختمان هستیم؛ هر لحظه که دوربین‌ها حتی خطر مختصر را گزارش می دهند، عملیات متوقف و مقاوم سازی بیشتر می‌شود، تا زمان جست و جو، سازه ریزش نکند.

وی با بیان اینکه از نظر تجهیزات کمبودی نداریم ادامه داد: برخی از تجهیزاتی که در محل حادثه قرار دارند جزو تجهیزات منحصر به فرد در کشور هستند.

بخش‌هایی از برج دوقلوی متروپل در مرکز شهر آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون ماموران امدادی با تمام تجهیزات در حال جست‌وجو و آواربرداری هستند و متاسفانه تاکنون جسد ۲۹ جانباخته از زیر آوار ساختمان متروپل خارج شده است.

انتهای پیام/

نظر شما