شناسهٔ خبر: 54312898 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روند قیمت خرید و فروش اتریوم؛ آیا اتریوم به رتبه اول بازار خواهد رسید؟

اتریو جزء ارزهای دیجیتالی است که ماجراهای بسیاری را پشت سر گذاشته تا به این مرحله رسیده؛ از هاردفورکی که بخاطر حمله دائو ایجاد شد گرفته تا میزبانی از پروژه‌های دیفای و تبدیل شدن به مهم‌ترین بلاکچین جهان. همه این موارد روی روند قیمت اتریوم تأثیر داشته و نوسان‌های بسیاری در آن ایجاد کرده.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ ویتالیک بوترین یکی از علاقمندان و متخصصان در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال بود که در ابتدا پیشنهادهای مختلفی برای بهینه‌سازی بیت کوین ارائه داد، اما چون پیشنهاداتش اجرا نشد، خودش دست به کار شد و بزرگ‌ترین رقیب بیت کوین را راه‌اندازی کرد. اکنون روند قیمت خرید و فروش اتریوم هم برای تریدرها به اندازه بیت کوین اهمیت دارد و بسیاری از آن‌ها این ارز دیجیتال را در سبد سهامشان نگهداری می‌کنند.

در این مقاله روند قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار و احتمالاتی که درباره آینده آن وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

1

بررسی تاریخچه قیمت خرید و فروش اتریوم

اتریو جزء ارزهای دیجیتالی است که ماجراهای بسیاری را پشت سر گذاشته تا به این مرحله رسیده؛ از هاردفورکی که بخاطر حمله دائو ایجاد شد گرفته تا میزبانی از پروژه‌های دیفای و تبدیل شدن به مهم‌ترین بلاکچین جهان. همه این موارد روی روند قیمت اتریوم تأثیر داشته و نوسان‌های بسیاری در آن ایجاد کرده.

نکته مهمی که درباره قیمت اتریوم باید بدانید این است که ETH دومین ارز دیجیتال مهم بازار است و قیمت آن در نمودارها بررسی می‌شود. این توکن بعد از هاردفورک اتریوم ایجاد شد و توکن قبلی با نام اتریوم کلاسیک و نماد ETC روی بلاکچین قبلی به کار خود ادامه داد. در حال حاضر قیمت ETH حدود ۱۰ برابر بیشتر از ETC است.

تاریخچه قیمت اتریوم

  • اتریوم در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و بیشتر از اینکه به دنبال رشد قیمت باشد، سرمایه‌گذار جذب می‌کرد. قیمت توکن‌های اتریوم در این سال کم‌تر از ۱ دلار بود.
  • قیمت اتریوم در هفته اول ۲۰۱۶ از ۱ دلار فراتر رفت و در فوریه از مرز ۲ دلار هم عبور کرد. سرعت رشد آن بعد از فوریه شدت گرفت و تا جولای اوج قیمت ۱۲ دلاری خود را ثبت کرد. بعد از آن نوسان‌ها ادامه داشت و در نهایت سال ۲۰۱۶ با قیمت ۸ دلاری به پایان رسید.
  • سال ۲۰۱۷ برای اتریوم پر از نوسان بود. مثلا بین آوریل و ژوئن از ۴۰ دلار به ۳۶۰ دلار رسید. بعد از چند نوسان اینچنینی، اوج قیمت تاریخی جدیدی برای اتریوم در قیمت ۸۲۶ دلار ثبت شد. این ارز دیجیتال ۲۰۱۷ را با قیمت ۷۷۲ دلار به پایان رساند.
  • در سال ۲۰۱۸ اتریوم اوج قیمت جدیدی در ۱۳۹۶ دلار تجربه کرد، بعد از آن فقط یکبار روند صعودی داشت و به قیمت ۸۱۶ دلار رسید. این ارز دیجیتال سایر روزهای سال را با روند نزولی سپری کرد و در نهایت با قیمت ۱۴۱ دلار وارد ۲۰۱۹ شد.
  • اتریوم در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نوسان‌های معمولی را تجربه می‌کرد و قیمت آن بین ۱۵۰ تا ۷۳۰ دلار بود.
  • در سال ۲۰۲۱ بخاطر توسعه دیفای و NFTها قیمت اتریوم تماما صعودی بود و از ۶۰۰ دلار به ۳۸۹۰ دلار رسید و بعد از روند نزولی کوتاه مدت، صعود دوباره را شروع کرد و در نهایت اوج قیمت تاریخی ۴۸۵۱ دلاری در ۱۰ نوامبر برای این ارز دیجیتال ثبت شد.
  • روند اتریوم تا ماه مه سال ۲۰۲۲ نزولی بوده است و زمستان بعد از اوج قیمت تاریخی خود را تجربه می‌کند. قیمت اتریوم در زمان نگارش این مقاله (۱۸ مه) ۲۰۴۲ دلار است.

2

آیا اتریوم می‌تواند جایگزین بیت کوین شود؟

پیشبینی‌های مختلفی درباره قیمت اتریوم وجود دارد، با وجود اینکه این موارد صرفا احتمال هستند و بر اساس نظر شخصی افراد ارائه می‌شوند، اما دانستن آن‌‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه به دو مورد از پیشبینی‌هایی که درباره اتریوم انجام شده، اشاره می‌کنیم.

"مدیر عامل NDAX یکی از پیش‌بینی‌کنندگان قیمت اتریوم است و می‌گوید احتمالا قیمت این ارز دیجیتال تا پایان ۲۰۲۲ از ۱۰ هزار دلار عبور می‌کند. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که ۲۰۲۲ سال راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ است و احتمالا تأثیر بسزایی روی قیمت این ارز دیجیتال خواهد داشت.

کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال انتظار دارند اتریوم تا سال ۲۰۲۵ در قیمتی بالاتر از ۱۰ هزار دلار به ثبات برسد و تا سال ۲۰۳۰ هم نرخ ۲۶ هزار دلاری را تجربه کند. البته در میان تحلیلگران زمزمه‌هایی هم از پیشبینی قیمت ۲۵ هزار دلاری تا سال ۲۰۲۵ برای اتریوم شنیده می‌شود."

می‌دانیم که اتریوم نزدیک‌ترین رقیب بیت کوین است، با این حال اختلاف قیمت بسیاری با بیت کوین دارد و برای رسیدن به آن باید تلاش بسیاری انجام بدهد. عوامل مختلفی روی این موفقیت تأثیر دارند. اگر قرار باشد یکی از ارزهای دیجیتال بازار با بیت کوین جایگزین شود، اتریوم بیشترین شانس را دارد. ارزش توکن، جامعه طرفداران گسترده‌، پشتیبانی از Dappها و دیفای و راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ برای افزایش مقیاس‌پذیری نقاط قوت اتریوم هستند که بیت کوین بسیاری از آن‌ها را ندارد.

3

بازار ارزهای دیجیتال قابل پیشبینی نیست، به همین دلیل در دراز مدت ممکن است اتریوم با بیت کوین جایگزین شود و ارزشی بیشتر از این ارز دیجیتال پیدا کند.

آیا اتریوم برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. هیچکس نمی‌تواند تعیین کند که برای فرد دیگر، کدام دارایی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؛ مگر اینکه مشاور مالی او باشد و از میزان سرمایه، میزان ریسک‌پذیری و روحیات مخاطبش اطلاعات کاملی داشته باشد.

اتریوم بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یک بازار غیرقابل پیشبینی است که تاکنون بسیاری از افراد را ثروتمند کرده و ثروت افراد بسیاری را هم از آن‌ها گرفته. این ارز دیجیتال در سبد سهام بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای وجود دارد، اما برخی از سرمایه‌گذاران هم کاملا با آن مخالف هستند. پس برای تعیین اینکه آیا اتریوم برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر، باید به شرایط خود توجه داشته باشید.

افرادی که دانش ترید در بازار ارزهای دیجیتال را دارند و می‌توانند سرمایه اضافه بر مایحتاج زندگیشان را به بازار ارزهای دیجیتال وارد کنند، می‌توانند از اتریوم سود به دست آورند. البته این افراد باید روحیه ریسک‌پذیری بالایی هم داشته باشند و استراتژی‌ مناسبی برای معاملاتشان در بازار ارزهای دیجیتال بچینند.

در مقابل افرادی که به دنبال به دست آوردن سود در مدت کوتاهی هستند و می‌خواهند با دارایی‌های ضروری زندگیشان روی اتریوم سرمایه‌گذاری کنند و چیزی از ترید نمی‌دانند، احتمالا با ناراحتی از بازار اتریوم خارج می‌شوند. اگر می‌خواهید دارایی را بخرید و آن را به حال خود رها کنید تا رشد کند و بعد از مدتی به شما سود بدهد و نوسانی هم نداشته باشد، بهتر است به سراغ بازار ارزهای دیجیتال نیایید.

4

کلام آخر

در این مقاله توضیحاتی درباره قیمت اتریوم، پیشبینی‌هایی که برای آینده این ارز دیجیتال انجام شده و سرمایه‌گذاری روی آن صحبت کردیم. تریدرهای ایرانی برای خرید اتریوم دو راه دارند. یا باید ریال ایران را به دلار تبدیل کنند و با آن اتریوم بخرند یا اینکه از صرافی داموند استفاده کنند.

این صرافی خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد و امکان خرید دارایی‌های دیجیتال با ریال ایران را فراهم کرده است. برای کار با داموند به یک حساب کاربری و یک کارت بانکی نیاز دارید. خرید ارزهای دیجیتال از این صرافی به سادگی انجام یک تراکنش بانکی است.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما