شناسهٔ خبر: 54311193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مشاور خانواده:

والدین شاد، تفریحات سالم را جایگزین فضای مجازی می‌کنند/ شادی؛ حلقه مفقوده در سلامت روان جامعه

حجت‌الاسلام محمد قاسمی گفت: مادر و پدر شاد، تفریحات سالم و جذاب را جایگزین استفاده بی‌رویه از فضای مجازی و تلویزیون می‌کنند و در این خانه، مهارت گفت‌وگو به صورت صحیح اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از "تیتریک"؛ در ادامه رزمایش امیدآفرینی، کارگاه "والدین شاد"، غرفه کودک، میز مشاوره در پارک پیک شهرستان فردیس برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قاسمی مشاور خانواده با بیان اینکه شادی حلقه مفقوده در سلامت روان جامعه است، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: شادی و امید ویژگی هر انسان سالم و  کارآمد است اما با وجود تنش های ناشی از زندگی ماشینی، امروز طیف قابل توجهی از مردم در موضوعات روزمره زندگی و استرس های ناشی از آن فرورفته اند و سلامت روان شان در معرض تهدید جدی است.
وی ادامه داد: شادی افراد جامعه رابطه متقابل دارد و اگر عامل شادی در بخشی از جامعه ایجاد شود، اثرات آن همچون موجی به سایر بخش ها سرایت پیدا کرده و دیگران نیز از مزایای آن سود می برند.
حجت الاسم قاسمی تصریح کرد: شادی باید در خانه و خانواده به عنوان کوچکترین رکن جامعه در جریان باشد تا در جامعه نیز این روحیه ادامه پیدا کند.
وی گفت: مادر و پدر شاد، تفریحات سالم و جذاب را جایگزین استفاده بی رویه از فضای مجازی و تلویزیون می کنند و در این خانه، مهارت گفتگو به صورت صحیح اجرا می شود.
این کارشناس ادامه داد: وقتی فرزندان در محیط خانه، حرف هایشان شنیده شده و تایید شوند در جامعه به دنیال گوش شنوا نیستند.
حجت الاسلام قاسمی در خاتمه با بیان اینکه والدین با تفکر شاد، تصویر مثبت ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: والدین سرزنده باعث افزایش حس اعتماد به نفس و روحیه اجتماعی در فرزندان خود می شوند و همین عاملی برای موفق شدن بچه ها در زندگی شخصی، اجتماعی و در جمع دوستانشان است.

در ادامه تصاویری از این خدمت رسانی را می بیند:

انتهای پیام/

نظر شما