شناسهٔ خبر: 54310855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شیراز برگزار می‌شود

زینب شهریاری

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور وزیر ارشاد و دبیرکل و مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علاقه‌مندان به فرهنگ منور رضوی دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ در حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل به همراه جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزیدگان و علاقه‌مندان به فرهنگ منور رضوی دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در جوار بارگاه مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

براساس این گزارش مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی قرار است که به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد www.iranpl.ir، صفحه آپارات www.aparat.com/iranpl و صفحه اینستاگرام نهاد @iran.libraries پخش شود.
 
یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است.

این جشنواره که از ششمین دوره زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده، طی ۵ سال اخیر با افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی همراه بوده است و برگزار کنندگان تاکید دارند که این حرکت می‌تواند نقش مهم و قابل ملاحظه در ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی ایفا کند.

روند مشارکت در این جشنواره از دوره ششم که با بیش از ۲۳۵ هزار نفر برگزار شد، افزایش یافته به طوریکه در هفتمین دوره ۶۴۸ هزار نفر، هشتمین دوره ۵۵۸ هزار نفر، نهمین دوره بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفر و دهمین دوره با وجود گسترش شیوع بیماری کرونا با مشارکت بیش از یک میلیون نفر، همراه بود.

انتهای پیام

نظر شما