شناسهٔ خبر: 54308924 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اذعان وزیر صمت به بی‌کیفیتی سمند، تیبا و پژو ۴۰۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سمند، تیبا و پژو ۴۰۵ بی کیفیت تولید می‌شود، گفت: سازمان ملی استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و تصمیم سازمان استاندارد در عدم تائید سمند و تیبا را اجرا می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سیدرضا فاطمی‌امین در پاسخ به این سؤال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است اعتبار ایمنی خودروهای تیبا و سمند ال‌ایکس را تائید نمی‌کند و باید این دو خودرو از خط تولید خارج شوند، اظهار کرد: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آن‌ها لحاظ می‌شود، چون حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است.

وزیر صمت افزود: سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آن‌ها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.

فاطمی امین گفت: تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.

وی البته بخشی از ضعف کیفیت خودرو را به دلیل خودروهای ناقص در کف پارکینگ دانست و اظهار کرد: مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نشود.

وزیر صمت افزود: در مقابل خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودروهای با کیفیتی مانند تارا افزایش می‌یابد.

وی گفت: سال گذشته ۹ هزار دستگاه خودروی تارا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو ۷۵ هزار دستگاه است.

انتهای پیام/

نظر شما