شناسهٔ خبر: 54308292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش 19 هزار و 374 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه با کاهش 19 هزار و 374 واحدی همراه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز از همان ابتدای صبح با روند نزولی همراه شد و در پایان معاملات با کاهش 19 هزار و 374 واحدی به رقم یک ‌میلیون و 534 هزار و 28 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز با کاهش هفت هزار و 697 واحد به رقم 424 هزار و 845 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 87 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 634 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 532 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، معدنی و صنعتی گل گهر، بانک ملت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با کاهش 132 واحد به رقم 21 هزار و 265 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 197 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه نیز به 361 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 272 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 707 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 9000 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آهن و فولاد غدیر، داروسازی دانا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای هرمز، مارون، غصینو، دماوند و کگهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به چشم‌انداز نامناسبی که برای بازار ارز وجود دارد، سرمایه‌گذاران محتاط‌تر شده و امروز شاخص کل با ریزش همراه شده است. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید حتماً از محل پس انداز و با مطالعه و مشورت صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما