شناسهٔ خبر: 54306989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر کل کمیته ملی المپیک خبر داد:

تصویب بودجه ۸۶ میلیارد تومانی کمیته برای فدراسیون‌ها/ افزایش ۲۰ درصدی پاداش پای سکوی زنان ورزشکار

تهران- ایرنا- دبیر کمیته ملی المپیک از افزایش ۲۰ درصدی پاداش پای سکوی زنان ورزشکار در بازی‌های کشورهای اسلامی خبر داد و در خصوص بودجه فدراسیون‌ها گفت: هیئت اجرایی پرداخت ۸۶ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها را مصوب کرد که ۷۶ میلیارد تومان تخصیص مستقیم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیکاوس سعیدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس چهره‌های ماندگار ورزش کشور در جمع خبرنگاران، در مورد حضور تیم ملی تفنگ و تپانچه ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: سرپرست کاروان درباره این موضوع اطلاعات کامل‌تری دارند اما به طور کلی موضوع بحث ما، اهداف پروازی بود.

وی در مورد اصلاح اساسنامه این کمیته هم یادآور شد: اساسنامه در حال ویرایش و اصلاح است تا به کمیته بین‌المللی المپیک ارایه شود.

دبیر کمیته ملی المپیک در مورد لباس کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی هم اظهار داشت: فرآیند خرید لباس انجام شده و سفارش دوخت به تولید کننده منتخب داده شده تا پس از تولید در اختیار سرپرست کاروان قرار بگیرد. ضمن اینکه کاروان ایران با لباس ورزشی در مراسم افتتاحیه شرکت خواهد کرد.

وی درباره پرداخت بودجه فدراسیون‌ها هم با تاکید بر اینکه پرداخت ۷ درصدی در دستور کار کمیته قرار دارد و بنا داریم آن را به سقف ۵۰ درصد برسانیم، خاطر نشان کرد: در هیئت اجرایی پرداخت ۸۶ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها مصوب شد که ۷۶ میلیارد تومان تخصیص مستقیم خواهد بود و مابقی تخصیص میدانی و بازدید صحنه‌ای است که با تصویب هیئت اجرایی صورت می‌گیرد.

سعیدی یادآور شد: به طور میانگین، امسال بودجه فدراسیون‌ها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد، ضمن اینکه تلاش کردیم اولویت بودجه‌ریزی ما توجه و تقویت منابع مالی فدراسیون‌ها باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اعزام کاروان‌ ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی هم خاطرنشان کرد: کارهای مربوط به اعزام کاروان به خوبی پیش می‌رود و دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد. هر چند که باید فرایند خرید ارز مورد نیاز را که نزدیک به یک میلیون یورو است شروع کنیم. موارد مربوط به حق الزحمه، پول تو جیبی و پاداش پای سکو هم در هیات اجرایی به تصویب رسیده و مشخص شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه جهت ترغیب و تشویق و حمایت بیشتر از بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی، رقم ۲۰ درصد ویژه به بانوان ورزشی اختصاص خواهیم داد، اظهار داشت: این مبلغ با هماهنگی معاونت توسعه ورزش بانوان جهت پرداخت پیش‌بینی شده است.

وی در مورد تیم فوتبال امید ایران هم تصریح کرد: به طور قطع از تیم امید حمایت لازم را خواهیم داشت و فدراسیون فوتبال در تعامل با کمیته و وزارت ورزش است. ۲ مرحله پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی به فدراسیون فوتبال را پیش‌بینی کردیم که تاکنون انجام شده تا مهدوی‌کیا و کادر فنی از این بابت دغدغه‌ای برای تهیه البسه مورد نیاز و تدارکات تیم نداشته باشند.

دبیر کمیته ملی المپیک یادآور شد: با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاد و تقریبا تمام تیم‌هایی که در قونیه شرکت می‌کنند، تیم‌های اصلی خواهند بود، برای تشویق ورزشکاران، هیئت اجرایی به این جمع‌بندی رسید که مبالغی برای پاداش پای سکو، پول تو جیبی، بلیت هواپیما و تعیین مسیر پروازی اختصاص یابد که این افزایش دیده شده و بعد از ابلاغ مصوبه مبالغ اعلام خواهد شد.

نظر شما