شناسهٔ خبر: 54306811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آزادسازی ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارباغ

المیرا دادمهر (اگیر)

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ از آزادسازی  ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کیانفر کاظمی اظهار کرد: این تخریب بناها در اراضی روستای عرب آباد خسروی شهرستان چهارباغ با حکم قضایی و  توسط عوامل جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و ادارات خدمات رسان صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در این عملیات که شامل ۲۱۰ مورد دیوارکشی، محوطه سازی، انباشت مصالح ساختمانی  و بنای نیمه کاره تخریب و  اراضی به حالت اولیه بازگشت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ ادامه داد:  این اداره براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها با به کارگیری نیروها و امکانات موجود ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از محدوده قانونی شهر و بافت مصوب روستاها را مورد رصد خود قرار می دهد.

کاظمی بر نقش سامانه هوشمند رصد تغییر کاربری های غیر مجاز تاکید کرد و گفت: در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز، دو مشکل در زمینه شناسایی و مقابله داشتیم که با هوشمندسازی انجام شده، پایش و رصد تغییرکاربری‌ها با دقت بالای  درصد در حال انجام است و منجر به رصد کوچکترین تحرکات ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغات، مراتب را به این اداره  اطلاع رسانی کنند.

وی بر نقش سامانه هوشمند رصد تغییر کاربری های غیر مجاز تاکید کرد و گفت: در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز،  دو مشکل در زمینه شناسایی و مقابله داشتیم که با هوشمندسازی انجام شده، پایش و رصد تغییرکاربری‌ها با دقت بالای  درصد در حال انجام است و منجر به رصد کوچکترین تحرکات ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما