شناسهٔ خبر: 54306289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

توسط معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه؛

جزئیات آتش سوزی خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم، جزئیات آتش سوزی دو واحد کانکسی خوابگاه دانشجویی دختران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بم، حوالی ساعت ۲۰:۳٠ شب گذشته جمعه ششم خرداد یکی از کانکس های خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بم دچار حریق شد و شعله های آتش به واحد کناری هم سرایت کرد و هر دو واحد در آتش سوختند.

پس از بررسی های اولیه آتش نشانی، دلیل سانحه نوسانات برق اعلام شده است. و با توجه به اینکه کانکس ها دارای محافظ جان بوده برق به موقع قطع شده ولی جرقه حاصل از اتصال سبب آتش سوزی شده است.

خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید و دانشجوها به محض شروع حریق از واحد خود خارج شدند. 

طبق شواهد، در مجموعه خوابگاهی جواد الائمه دوازده عدد کپسول آتش نشانی موجود است که قبل از رسیدن مامورین آتش‌نشانی مورد استفاده قرار گرفت، ولی با توجه به جنس کانکس ها و واقع شدن آن ها در فضای باز و همچنین بعد مسافت خوابگاه از مرکز آتش نشانی، مهار آتش با وقفه، صورت گرفت.

محمد غضنفرآبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بم در پی آتش سوزی شب گذشته گفت: "حدود ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته در اثر اتصالی برق در یکی از کانکس‌های خوابگاه‌ دانشجویی دختران آتش سوزی رخ داده که این آتش سوزی به کانکس مجاور سرایت نموده، بلافاصله ضمن تماس با آتش نشانی همکاران ما با تمام تجهیزات حاضر در محل اقدام به کنترل حریق نموده و بعلت اینکه خوابگاه از محدوده شهر خارج است حضور آتش نشانی کمی با تاخیر صورت گرفته اما با تلاش آتش‌نشانان حریق بطور کامل مهار شد."

وی افزود: خوشبختانه تمام دانشجویان حاضر در خوابگاه درصحت و سلامت می‌باشند. و حتما در اولین اقدام مورد را به دقت بررسی می‌کنیم تا جلوی حوادث مشابه گرفته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی با توجه به انتشار شایعاتی در فضای مجازی، تاکید کرد: دانشجویان و رسانه‌های محلی در زمان وقوع حوادث حتما اخبار را از کانال و منابع معتبر دریافت نمایند.

گفتنی است؛ شب گذشته پس از حادثه آتش سوزی، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم، به همراه حجت الاسلام مظاهری نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر رجائی معاون توسعه، مسعود همتی مدیر پشتیبانی و سایر مدیران و مسئولان، و همچنین اعضای شورای صنفی دانشجویان، با حضور در محل خوابگاه از دانشجویان دلجویی نموند.

جهت مشاهده گزارش تصویری این حادثه کلیک کنید.

نظر شما