شناسهٔ خبر: 54305904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در سفر یک روزه استاندار کردستان به دیواندره چه گذشت

خبرگزاری برنا کردستان به ابعاد مختلف سفر یک روزه استاندار کردستان به شهرستان دیواندره می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان روز شنبه به‌همراه معاونین و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بررسی میدانی مشکلات مردمی و مسایل این شهرستان به دیواندره سفر کرد.

فرآیند سفر از ساعات اولیه صبح آغاز و تا جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره که تا ساعت 23 شنبه شب ادامه داشت.

غبارروبی گلزار شهدای دیواندره، کلنگ احداث بخش دیالیز بیمارستان امام(ره)،  بازدید از سد سیازاخ، دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و نخبگان، برگزاری جلسه شورای اشتغال و مسکن، حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و دیدار با خانوده شهدا و مردم  از مهم‌ترین برنامه‌هایی که توسط استاندار در این سفر یک روزه صورت گرفت.

استاندار کردستان در این سفر از برخی پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان بازدید به عمل آورد و از نزدیک با مشکلات مردم این منطقه آشنا شد و برای تسریع در رفع مشکلات مردمی دستوراتی را صادر کرد.

آغاز عملیات اکتشافی در پهنه دیواندره از هفته آینده

استاندار کردستان سفر به دیواندره

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره گفت: سازمان زمین شناسی کشور ۸۰ میلیارد تومان برای شناسایی ذخایر معدنی و مطالعه پهنه دیواندره تا عمق ۴۵۰ متری زمین اختصاص داده و مطالعه این پهنه از هفته آینده آغاز می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دیواندره ظرفیت ها و ویژگی های بسیار خوبی  برای پیشرفت استان و منطقه دارد، افزود: این ظرفیت ها باید مورد توجه قرار گیرد و با یک تمرکز ویژه به دنبال شکوفا کردن این توانمندی ها باشیم.

وی  کشاورزی، دامپروری، گردشگری و ذخایر معدنی را از توانمندی های دیواندره دانست و گفت: با در نظر گرفتن این‌ پتانسیل ها انتظار مردم برای ریشه کنی بیکاری انتظار کاملا درست و به جایی است.
زارعی کوشا عنوان کرد:مردم این شهرستان به انقلاب و نظام وفادار بوده و فداکاری های بزرگی در طول تاریخ انقلاب انجام داده‌اند و با مشارکت ۶۲ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری برای کردستان افتخار آفریدند واین وظیفه مارا  نسبت به‌ مردم سنگین تر می کند.

استاندار کردستان وجود ۲۶۸ شهید در شهرستان دیواندره را افتخاری برای  همه کردستان عنوان کرد که  با شهدای شاخصی که فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند سند رسوایی داعیه داران مردم کُرد شده‌اند.

وی با بیان اینکه  افتخار رئیس جمهور سربازی رهبری است و امروز کسی در کشور احساس حاکمیت دوگانه ندارد، افزود: جلب رضایت رهبر معظم انقلاب در جلب رضایت و نظر مردم است و ما همه همت خود به کار خواهیم بست تا به مردم خدمت کنیم.

زارعی کوشا گفت:امید آفرینی و جلب رضایت عمومی مهمترین وظیفه ما است و در کردستان تنها  راهبرد موفق خدمتگذاری است که این فضا با خدمت  ایجاد می‌شود، چرا که مردم کردستان فرقی بین دولت و حاکمیت قائل نیستند و هر کسی در استان و در هر جایگاهی خدمت کند بر ایشان عزیز و گرامی است.

مقام عالی دولت در کردستان اضافه کرد:از فرصتی که به عنوان مسئول و خادم در اختیار داریم باید در حد توان و مقدورات استفاده و به مردم خدمت کنیم.

وی به تشریح برنامه‌ها ودستاوردهای سفر یک روزه به شهرستان دیواندره نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر پروژه های مهمی مورد بازدید قرار گرفت ودر سطح کلان و خرد سرمایه گذاری های خوبی در دست انجام است که با  جدیت باید دنبال و به نتیجه برسند.

زارعی کوشا گفت:۴۰ مصوبه به ارزش ۷۱۰ میلیارد تومان برای دیواندره مصوب شده است که در مدت زمان دو سال در پروژه‌های خرد و کلان شهرستان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد:۱۱۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی،۱۱۴ میلیارد تومان در حوزه آب، ۹۰ میلیارد تومان در بخش راه و ۶۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی ومخابراتی هزینه می شود.

 

اختصاص اعتبار ۷۱۰ میلیارد تومانی به دیواندره

استاندار کردستان سفر به دیواندره

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با برگزیدگان این شهرستان، گفت: تخصیص این میزان از اعتبار جدای از تسهیلات و طرحهای سرمایه‌گذاری است و صرفا برای پایان دادن به پروژه‌های در دست اجرای شهرستان هزینه خواهد شد.

وی فلسفه نشست با اقشار مختلف مردم را  شناخت بهتر نسبت به مشکلات و ظرفیت های شهرستان عنوان کرد و گفت: حضور مدیران در شهرستان‌ها سبب می شود تا به صورت عینی و ملموس از مسائل شناخت پیداکرده و پشت درهای بسته تصمیم گیری نکنند و در ارتباط نزدیک با مردم بتوانند اشکالات را اصلاح کنند.

 

0092586D-A112-439F-A7B9-F59BC1EAB0FD

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اشتغال و مسکن شهرستان دیواندره یکی از موانع جدی بر سر راه تولید و اشتغال را زمان‌بر بودن صدور مجوزها عنوان کرد و گفت: برای یکی از طرحهای سرمایه‌گذاری در شهرستان دیواندره زمان دریافت مجوزها در ۱۸ روز کاری انجام شده که یک رکورد کشوری محسوب می‌شود.

وی افزود: در سنوات گذشته صدور این مجوزها در مدت زمان بیش از شش ماه انجام می شد که اصلاح این فرآیند نوید بخش روزهایی خوش برای سرمایه گذاران در استان است.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد: تسهیل صدور مجوزهای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و تولیدگران را به کار و سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال ترغیب کند.

استاندار کردستان راستی آزمایی اشتغال های ثبت شده در سامانه رصد را امری ضروری دانست و گفت: باید شغل‌هایی که ایجاد می‌شوند واقعی باشند و به صورت جدی راستی آزمایی شوند.

وی تعهد ایجاد اشتغال و سهم شهرستان دیواندره را دو هزار وبیست شغل نام برد و افزود: ثبت شغل در سامانه رصد به تنهایی کافی نیست و باید به روشنی مشخص شود که اشتغال ها کاملا ایجاد شده باشند.

انتهای پیام

نظر شما