شناسهٔ خبر: 54305402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سند ارتقای کیفیت نان در لرستان تدوین شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سند ارتقای کیفیت نان استان در راستای کاهش ضایعات تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الله بیرانوند روز یکشنبه در گفتگوی خبری با شبکه استانی افلاک افزود: این سند با کمک کارشناسان دستگاه‌های موثر در زنجیره آرد و نان تدوین و به کارگروه‌های مربوطه در استان اعلام شده است.

وی اظهار داشت: در قالب این سند تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله متولی تولید گندم، تولید آرد ، حمل ونقل و نانوایی‌ها مشخص شده است و چنانچه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند، کیفیت نان ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: با اجرای دقیق این سند، ضایعات نان به طور چشمگیری کاهش می باید بنابراین دستگاه های مرتبط باید اجرای آن را جدی بگیرند.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر میانگین کیفیت نان استان پایین‌تر از کشور نیست بیان کرد: با اجرای سند ارتقای کیفیت نان در آینده نزدیک شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود و رضایت مردم نیز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: عوامل متعددی در کیفیت نان موثر هستند چراکه این فرآیند به صورت یک زنجیره از تولید گندم تا تهیه آرد، حمل، نگهداری و پخت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: حدود سه سال اخیر، بخش عمده‌ای از نیاز آرد کشور به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی از محل گندم وارداتی تامین می شود و گندم مصرفی در کارخانه‌ها یکسان است بنابراین، آرد در تفاوت کیفیت نان نانوایی ها چندان موثر نیست و باید عوامل دیگر را بررسی کرد.

بیرانوند با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد در لرستان ۱۲.۵ کیلوگرم است بیان کرد: این در حالی است که سرانه مصرف در استان های دیگر هشت کیلوگرم است.

بیش از یکهزار و ۷۰۰ واحد نانوایی در لرستان وجود دارد که نانوایی های لواش با بیش از یکهزار و ۲۰۰ باب، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما