شناسهٔ خبر: 54305084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با هدف توسعه کمی و کیفی آموزش‌ها؛

۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های اردبیل تخصیص یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز امکانات آموزشی هنرستان ها با هدف توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل به نقل از خبرگزاری مهر، کلام الله صفری با بیان اینکه نامگذاری امسال با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رویکرد کارآفرینی و تولید دانش بنیان در هنرستان‌های استان اتخاذ شده است، اظهار کرد: در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی، حرفه ای و کاردانش برای سال تحصیلی پیش رو ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی تخصصی به هنرستان‌ها اختصاص یافت.

صفری با اشاره به مهارت آموزی ۱۵ هزار و ۷۳۵ هزار نفر هنرجو در زمینه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و هنر در هنرستان‌های فنی، حرفه ای و کاردانش استان افزود: جوانان می‌توانند آینده بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی استان را فعال‌تر نمایند و با این روند فعالیت‌های آموزشی و تولیدی هنرستان‌های استان توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: توسعه مهارت آموزی و هنرستان‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش بیکاری، افزایش شاخص‌های اقتصادی و در کل توسعه استان نقش اساسی دارد که بنا داریم هنرستان‌های استان به لحاظ کیفی و کمی ارتقا یابند و در این راستا تأمین ملزومات آموزشی مورد نیاز هنرستان در اولویت قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، با بیان اهمیت مهارت آموزی و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر برای ارتقا کیفیت مراکز خدماتی و تولیدی ادامه داد: تاکنون در ۶ مرحله تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها به نواحی و مناطق استان ارسال شده و این هم تا آغاز سال تحصیلی جدید پیش رو با قوت ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما