شناسهٔ خبر: 54304517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جدیدترین وضعیت آوار برداری ساختمان متروپل

تسنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به این‌که طی روزهای اخیر سازه متروپل ۴ بار جابجایی داشته است، گفت: آواربرداری سازه ۴ روز دیگر به اتمام می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کوروش خواجوی با اشاره به جدیدترین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل، اظهار کرد: خوشبختانه در زمان حاضر آواربرداری با سرعت خوبی پیش‌می‌رود و تاخیر دو روز ابتدای بروز سانحه جبران شده است.

وی ادامه داد: تاخیر روزهای اول به دلیل آن بود که نمی‌شد مردم را از صحنه جدا و تجهیزات و ماشین‌آلات آواربرداری  را به محل حادثه منتقل کنیم.

وی افزود: اگر مردم فرصت می‌دادند چندین برابر آواربرداری با بیل و ابزارهای اولیه کار انجام می‌شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به مدیریت بحران متروپل با محوریت وزیر کشور در حال انجام است، تصریح کرد: صادقانه می‌گویم از حضور سریع وزیر کشور در محل حادثه متروپل متجب شده‌ام، وی همچنان پای کار است.

بیشتر بخوانید:

زمان دسترسی به اجساد زیر آوار متروپل

خواجوی با تاکید بر این‌که آواربرداری سازه متروپل با سرعت خوبی پیش‌ می‌رود، گفت: ۴ گروه نقشه‌برداری در محل حضور دارند و اگر جابجایی سازه متروپل بیش از یک سانتی‌متر باشد فعالیت‌ دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آواربرداری متوقف می‌شود.

وی با یادآوری این‌که طی روزهای اخیر ۴ مرتبه آژیر توقف فعالیت آواربرداری به صدا درآمده است، افزود: کمیته فنی پس از آژیر، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه کار آواربرداری را متوقف می‌کند و پس از فراهم شدن ایمنی نص و نیمه آواربرداری از سرگرفته می‌شود.

خواجوی با اشاره به این‌که آواربرداری تا تعیین وضعیت اجساد و افراد زنده احتمالی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پس از آواربرداری، سازه متروپل به یک پروژه برای تخریب تبدیل خواهد شد. این تخریب به یک دستگاه توانمند واگذار خواهد شد. به دلیل وجود ساختمان‌های غیرایمن، تراکم بالا و عرض کم خیابان‌های اطراف محل حادثه، پروژه تخریب با در نظر گرفتن این مخاطرات انجام خواهد شد. بخش بحرانی یعنی آواربرداری ساختمان متروپل احتمالا تا ۴ روز آینده تکمیل خواهد شد.

نظر شما