شناسهٔ خبر: 54301836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

طبق اعلام مسئولان سازمان مدیریت بحران، سازه متروپل بسیار لرزان است و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد بنابراین آواربرداری با نهایت دقت و حساست درحال انجام است.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: ۷ روز از ریزش ساختمان متروپل گذشت و گروه‌های امدادی و دستگاه‌های مسئول ۲۴ ساعته در حال تلاش برای آواربرداری و دستیابی به اجساد احتمالی در زیر آوار هستند.

طبق اعلام مسئولان سازمان مدیریت بحران، سازه متروپل بسیار لرزان است و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد بنابراین آواربرداری با نهایت دقت و حساست درحال انجام است، اما نکت‌های که در این میان مورد توجه همگان قرار گفته است کمک مردم شریف آبادان در چند روز اخیر در عملیات آواربرداری و امدادرسانی به گروه‌های امداد و نجات بود و به جرات می‌توان گفت این روحیه جهادی در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و مردم آبادان همانند هشت سال دفاع مقدس در امدادرسانی و کمک به نیرو‌های عمل می‌کنند و در آواربرداری جهادی عمل کردند.
 
مفقودان آبادان زیر آوار متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۶:۰۰

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار اولیه ثبت شده در سامانه مانیتورینگ مراقبت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۳۸ نفر مفقودی در حادثه متروپل آبادان گزارش شده است که تاکنون ۲۹ نفر جانباخته از زیر آوار خارج شد که پیکر ۲۶ نفر تحویل خانواده‌ها شده است.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

‌موج‌سواری‌ روی موج خون در متروپل‌
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : 22
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_949963" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1090386/949963?width=400&height=300"></script></div>
تشکیل کمیته پرداخت حادثه متروپل در منطقه آزاد اروند
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۵:۳۰

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ساختمان متروپل از تشکیل کمیته پرداخت حادثه متروپل در منطقه آزاد اروند خبر داد.

آقای نامی گفت: امروز قرار است این کمیته متشکل از دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی در مناطق آزاد تشکیل شود تا میزان خسارت برآورد و چگونگی پرداخت خسارت‌ها تعیین شود.

وی از تشکیل بازار موقت برای کسبه اطراف ساختمان متروپل خبر داد و گفت: در این بازار مغازه‌هایی موقت ایجاد خواهد شد تا کسبه بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان: مجازات فوری مقصران حادثه متروپل ضروری است
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۴:۴۰

نماینده، ولی فقیه در لرستان با صدور پیامی درگذشت تعدادی از هموطنان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان را تسلیت گفت و تاکید کرد: مقصران این حادثه باید فوری و مقتدرانه مجازات شوند. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

اجتماع بزرگ مردم عزادار آبادان در چهار راه امیری
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۴:۳۰

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه متروپل و همدردی با مردم داغدیده و بازماندگان، اجتماع بزرگ مردم عزادار آبادان امشب یکشنبه 8 خرداد ماه ساعت 21 در چهار راه امیری برگزار می‌شود.

به همین مناسبت مراسمی از طرف حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان در گرامیداشت جان باختگان متروپل امشب ساعت 18 در مصلی نماز جمعه خرمشهر برگزار خواهد شد.

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز اعلام کرد: امروز یکشنبه، مراسم یاد بود جانباختگان عزیز این حادثه در مصلی و مساجد سراسر کشور با قرائت قرآن کریم و توسل به حضرات معصومین بعد از نماز مغرب وعشاء برگزار می‌شود.

آواربرداری 4 روز دیگر تمام می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۴:۱۴

کوروش خواجوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به جدیدترین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل، اظهار کرد: خوشبختانه در زمان حاضر آواربرداری با سرعت خوبی پیش‌می‌رود و تاخیر دو روز ابتدای بروز سانحه جبران شده است.

وی ادامه داد: تاخیر روزهای اول به دلیل آن بود که نمی‌شد مردم را از صحنه جدا و تجهیزات و ماشین‌آلات آواربرداری را به محل حادثه منتقل کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به مدیریت بحران متروپل با محوریت وزیر کشور در حال انجام است، تصریح کرد: صادقانه می‌گویم از حضور سریع وزیر کشور در محل حادثه متروپل متجب شده‌ام، وی همچنان پای کار است.

خواجوی با تاکید بر این‌که آواربرداری سازه متروپل با سرعت خوبی پیش‌ می‌رود، گفت: 4 گروه نقشه‌برداری در محل حضور دارند و اگر جابجایی سازه متروپل بیش از یک سانتی‌متر باشد فعالیت‌ دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آواربرداری متوقف می‌شود.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

مغازه موقت مرهمی بر بلاتکلیفی کسبه اطراف متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۴:۰۲

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: محلی موقت برای کسبه اطراف ساختمان متروپل که کاسبی آن ها تعطیل شده در نظر گرفته می شود.

۶ روز از ریزش برج ۱۰ طبقه متروپل آبادان و همکاری مردم با نیرو‌های امدادی و برقراری موکب‌های مردمی برای خدمت رسانی به امدادگران آواربرداری در محل حادثه می‌گذرد و بر اثر این حادثه تعدادی از مغازه‌های نزدیک متروپل تخریب شدند و برخی دیگر هم که در شعاع ۳۰۰ متری این ساختمان بودند به دلیل روند آواربرداری تعطیل شدند.

امام جمعه کرمانشاه جان باختن جمعی از هموطنان آبادانی را تسلیت گفت
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۳:۴۰

آیت الله «مصطفی علما» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه روز یکشنبه در پیامی جان باختن جمعی از هموطنان آبادانی در پی حادثه تأسف بار فروریختن ساختمان متروپل را تسلیت گفت. (متن کامل این پیام را اینجا بخوانید.)

حادثه متروپل آبادان تلنگری جدی به مدیریت‌های شهری کشور است
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۳:۲۱

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه حادثه تلخ و تاسف بار متروپل آبادان تلنگری جدی به مدیریت‌های شهری کشور است، اعمال نظارت‌های دقیق و جدی در ساخت و ساز‌های شهری و رعایت کامل ضوابط و مقررات ملی ساختمان را ضروری دانست. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تخریب کلی ساختمان متروپل آبادان در چند روز آینده
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۳:۰۲

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه در ۴،۵ روز آینده کار آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان به پایان خواهد رسید، گفت: پس از این بازه زمانی کل ساختمان تخریب و جمع‌آوری خواهد شد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

استاندار خوزستان مفقودشدگان حادثه متروپل را ۳۸ نفر اعلام کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۹

استاندار خوزستان گفت: طبق اطلاعات ۳۸ نفر پس از حادثه ریزش ساختمان مفقود شدند که عملیات جست و جو تا بیرون آوردن آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

صادق خلیلیان گفت: به منظور شتاب بخشی به عملیات آواربرداری از روز گذشته از ۴ جبهه عملیات آواربرداری با سرعت بیشتر آغاز شده و گروه‌های امدادی با تجهیزات پیشرفته در حال کار هستند.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

مواکب مردمی در کنار امدادگران متروپل باقی خواهند ماند
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۹

مکی یازع ، رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت : مواکب مردمی از شهرستان های متخلف در محل حادثه متروپل آبادان برپا شده اند و تا آخرین روز آواربرداری به امدادگران متروپل خدمت رسانی می کنند.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

 

روایت از تخلفات «عبدالباقی»
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۷

محمدرضا اسکندری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی ‌مبنی بر سازمان منطقه آزاد اروند تخلفات «متروپل» را گزارش کرده بوده یا خیر؟، ضمن تسلیت حادثه تلخ متروپل به‌خانواده‌های داغ‌دیده همچنین مردم شریف آبادان، خرمشهر و مینوشهر، اظهار داشت: یکی از گرفتاری‌های مناطق‌آزاد به‌ویژه منطقه آزاد اروند، عدم اعمال حاکمیت مناطق‌آزاد است.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سوابق مکاتبات ناظرین ساختمان متروپل به دستگاه‌های مختلف، افزود: هیچ‌یک از این مکاتبات به سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان مدیر منطقه ارسال نشده که دلیل آن عدم پذیرش قانون این سازمان در منطقه است. در حال حاضر احکام مدیران دستگاه‌های اجرایی منطقه توسط این سازمان صادر نمی‌شود.

اسکندری درباره طرح شکایت این سازمان بر علیه هلدینگ عبدالباقی (مالک ساختمان متروپل) طی سال گذشته، اظهار داشت: این هلدینگ در دوره مدیریت قبلی این سازمان توافقاتی داشته که بر همان مبنی مقرر بوده سازمان منطقه آزاد اروند با ارائه زمین به‌عنوان سهم مشارکت در پروژه‌های آن مشارکت کند، از آن‌جایی که مراحل قانونی در خصوص این واگذاری‌ها در دوره قبلی انجام نشده بود در دوره جدید ضمن صدور دستور توقف هرگونه مشارکت با این هلدینگ، در خصوص توقف غیرقانونی در اراضی دولتی، سازمان منطقه آزاد اروند به نمایندگی از دولت علیه آن مجموعه طرح شکایت کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده :دولت کنار آسیب دیدگان حادثه آبادان خواهد بود
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۵

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در محل حادثه متروپل آبادان گفت: این حادثه برای تمام مردم ایران یک اتفاق تلخ است و دولت به طور قطع کنار آسیب دیدگان این حادثه خواهد بود. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

حادثه متروپل زنگ خطر رعایت نشدن استانداردها را به صدا درآورد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۱

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تسلیت حادثه دلخراش متروپل و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان تاکید کرد: این فاجعه بار دیگر زنگ خطر رعایت‌ نشدن استانداردها و ضرورت هوشیاری در برابر پیشگیری از حوادث تلخ و تاسف‌ را به صدا درآورد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

استاندار خوزستان: سه جسد کشف شده حادثه متروپل آبادان مجهول الهویه است
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۰۸

استاندار خوزستان با اشاره به ادامه عملیات آواربرداری در محل ساختمان ۱۱ طبقه متروپل گفت: تاکنون پیکرهای ۲۹ نفر از زیر آوار متروپل خارج شده که هویت سه جسد شناسایی نشده است. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

 
گزارش های تخلفات ساختمانی به منطقه آزاد اروند رونوشت نمی شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۱:۰۱

آقای اسکندری یکی از عوامل بروز حادثه متروپل را رونوشت نشدن گزارش های تخلفات ساختمانی به سازمان منطقه آزاد اروند دانست.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

حضور امدادگران گچسارانی در محل حادثه متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۰:۵۰

شهردار دوگنبدان گفت: نیروهای آتش نشان از گچساران با تجهیزات تخصصی امدادی به آبادان اعزام شدند.

رضا قشقایی گفت: چهار تن از نیرو‌های آتش نشان ماهر و متخصص امداد و نجات شهرداری دوگنبدان یک روز بعد از حادثه برای کمک به آواربرداری ساختمان ریزش کرده به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

 

آخرین وضعیت آوار‌برداری در متروپل/ فیلم
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۰:۰۵

در پی ریزش ‌ساختمان متروپل تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش‌برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوارند و عملیات آواربرداری با حساسیت و شتاب بیشتر ادامه دارد./تسنیم

تعداد بازدید : 11
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_949673" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1090386/949673?width=400&height=300"></script></div>
تغییر تاکتیک آواربرداری/ روند آواربرداری افزایش خواهد یافت
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۹:۴۳

‌‌رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: اکنون عملیات امدادرسانی و آواربرداری از چهار جبهه ساختمان در حال انجام است. با توجه به تغییر تاکتیکی که امروز در روند آواربرداری داده شد سرعت عملیات افزایش یافت.

وزیر کشور: تمام اجساد را از زیر آوار متروپل خارج خواهیم کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۹:۴۲

وزیرکشور گفت: تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار بیرون آورده شده است و تمام اجساد را از زیر آوار خارج خواهیم کرد.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

برگزاری بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۹:۱۵

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه اعلام کرد: «مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان امشب در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.» (اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در این رابطه را اینجا بخوانید.)

شایعه خارج کردن فردی زنده از زیر آوار متروپل آبادان صحت ندارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۸:۴۰

فرماندار آبادان گفت: مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بیرون آوردن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار متروپل و انتقال وی به بیمارستان صحت ندارد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

نمای ۳۶۰درجه ای از ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۸:۰۰
تعداد بازدید : 11
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_949683" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1090386/949683?width=400&height=300"></script></div>
اعزام هیئت عالی قضایی به آبادان ‌
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۷:۲۲

دادستان کل کشور اعلام کرد که هیئت عالی در دادستانی کل تعیین شده که امروز عازم آبادان می‌شوند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: 80 برگ از پرونده ای که در آبادان تشکیل شده بود به بنده رسید و همکاران من آنها را بررسی کردند.

دادستان کل کشور ادامه داد: گزارش‌ها و مستنداتی که ارسال شد نشان می‌دهد که مباحث و مطالب گسترده‌ای در استان مطرح شده است از جمله تشکیل پرونده‌هایی در مرکز استان که مرتبط با این موضوع است؛ با این مقدار مستنداتی که به دست ما رسیده اظهارنظر قطعی مشکل است.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

دسترسی به اجساد طبقه همکف تا ظهر امروز
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۰:۳۹

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر روند آواربرداری به همین منوال ادامه داشته باشد و مشکلی به وجود نیاید، تا ظهر امروز به اجساد موجود در فروشگاه‌ها و مغازه‌های طبقه همکف دسترسی پیدا خواهیم کرد و بعد از آن وارد مرحله جدیدی از عملیات می‌شویم.

عزاداری برای قربانیان متروپل آبادان ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۰:۳۰

مردم آبادان و خرمشهر از شب اول این حادثه تا کنون شب‌ها به عزاداری دسته جمعی در خیابان‌ها و مساجد و هیئت‌ها می‌پردازند و قرار است امروز نیز مراسم گرامیداشت درگذشت جانباختگان حادثه متروپل آبادان با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در محل مسجد جامع خرمشهر برگزار شود.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

هیات دولت روز یکشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۱

هیات دولت ضمن تسلیت دوباره به خانواده‌های داغدیده به احترام جانباختگان حادثه آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان و مردم استان خوزستان به ویژه شهر آبادان روز یکشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: بر اساس آمار اولیه ثبت شده در سامانه مانیتورینگ مراقبت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۳۸ نفر مفقودی در حادثه متروپل آبادان گزارش شده است که تاکنون ۲۹ نفر جانباخته از زیر آوار خارج شد که پیکر ۲۶ نفر تحویل خانواده‌ها شده است.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

تعداد بازدید : 22
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_949963" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1090386/949963?width=400&height=300"></script></div>

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ساختمان متروپل از تشکیل کمیته پرداخت حادثه متروپل در منطقه آزاد اروند خبر داد.

آقای نامی گفت: امروز قرار است این کمیته متشکل از دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی در مناطق آزاد تشکیل شود تا میزان خسارت برآورد و چگونگی پرداخت خسارت‌ها تعیین شود.

وی از تشکیل بازار موقت برای کسبه اطراف ساختمان متروپل خبر داد و گفت: در این بازار مغازه‌هایی موقت ایجاد خواهد شد تا کسبه بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با صدور پیامی درگذشت تعدادی از هموطنان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان را تسلیت گفت و تاکید کرد: مقصران این حادثه باید فوری و مقتدرانه مجازات شوند. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه متروپل و همدردی با مردم داغدیده و بازماندگان، اجتماع بزرگ مردم عزادار آبادان امشب یکشنبه 8 خرداد ماه ساعت 21 در چهار راه امیری برگزار می‌شود.

به همین مناسبت مراسمی از طرف حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان در گرامیداشت جان باختگان متروپل امشب ساعت 18 در مصلی نماز جمعه خرمشهر برگزار خواهد شد.

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز اعلام کرد: امروز یکشنبه، مراسم یاد بود جانباختگان عزیز این حادثه در مصلی و مساجد سراسر کشور با قرائت قرآن کریم و توسل به حضرات معصومین بعد از نماز مغرب وعشاء برگزار می‌شود.

کوروش خواجوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به جدیدترین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل، اظهار کرد: خوشبختانه در زمان حاضر آواربرداری با سرعت خوبی پیش‌می‌رود و تاخیر دو روز ابتدای بروز سانحه جبران شده است.

وی ادامه داد: تاخیر روزهای اول به دلیل آن بود که نمی‌شد مردم را از صحنه جدا و تجهیزات و ماشین‌آلات آواربرداری را به محل حادثه منتقل کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به مدیریت بحران متروپل با محوریت وزیر کشور در حال انجام است، تصریح کرد: صادقانه می‌گویم از حضور سریع وزیر کشور در محل حادثه متروپل متجب شده‌ام، وی همچنان پای کار است.

خواجوی با تاکید بر این‌که آواربرداری سازه متروپل با سرعت خوبی پیش‌ می‌رود، گفت: 4 گروه نقشه‌برداری در محل حضور دارند و اگر جابجایی سازه متروپل بیش از یک سانتی‌متر باشد فعالیت‌ دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آواربرداری متوقف می‌شود.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: محلی موقت برای کسبه اطراف ساختمان متروپل که کاسبی آن ها تعطیل شده در نظر گرفته می شود.

۶ روز از ریزش برج ۱۰ طبقه متروپل آبادان و همکاری مردم با نیرو‌های امدادی و برقراری موکب‌های مردمی برای خدمت رسانی به امدادگران آواربرداری در محل حادثه می‌گذرد و بر اثر این حادثه تعدادی از مغازه‌های نزدیک متروپل تخریب شدند و برخی دیگر هم که در شعاع ۳۰۰ متری این ساختمان بودند به دلیل روند آواربرداری تعطیل شدند.

آیت الله «مصطفی علما» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه روز یکشنبه در پیامی جان باختن جمعی از هموطنان آبادانی در پی حادثه تأسف بار فروریختن ساختمان متروپل را تسلیت گفت. (متن کامل این پیام را اینجا بخوانید.)

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه حادثه تلخ و تاسف بار متروپل آبادان تلنگری جدی به مدیریت‌های شهری کشور است، اعمال نظارت‌های دقیق و جدی در ساخت و ساز‌های شهری و رعایت کامل ضوابط و مقررات ملی ساختمان را ضروری دانست. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه در ۴،۵ روز آینده کار آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان به پایان خواهد رسید، گفت: پس از این بازه زمانی کل ساختمان تخریب و جمع‌آوری خواهد شد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

استاندار خوزستان گفت: طبق اطلاعات ۳۸ نفر پس از حادثه ریزش ساختمان مفقود شدند که عملیات جست و جو تا بیرون آوردن آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

صادق خلیلیان گفت: به منظور شتاب بخشی به عملیات آواربرداری از روز گذشته از ۴ جبهه عملیات آواربرداری با سرعت بیشتر آغاز شده و گروه‌های امدادی با تجهیزات پیشرفته در حال کار هستند.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

مکی یازع ، رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت : مواکب مردمی از شهرستان های متخلف در محل حادثه متروپل آبادان برپا شده اند و تا آخرین روز آواربرداری به امدادگران متروپل خدمت رسانی می کنند.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

 

محمدرضا اسکندری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی ‌مبنی بر سازمان منطقه آزاد اروند تخلفات «متروپل» را گزارش کرده بوده یا خیر؟، ضمن تسلیت حادثه تلخ متروپل به‌خانواده‌های داغ‌دیده همچنین مردم شریف آبادان، خرمشهر و مینوشهر، اظهار داشت: یکی از گرفتاری‌های مناطق‌آزاد به‌ویژه منطقه آزاد اروند، عدم اعمال حاکمیت مناطق‌آزاد است.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سوابق مکاتبات ناظرین ساختمان متروپل به دستگاه‌های مختلف، افزود: هیچ‌یک از این مکاتبات به سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان مدیر منطقه ارسال نشده که دلیل آن عدم پذیرش قانون این سازمان در منطقه است. در حال حاضر احکام مدیران دستگاه‌های اجرایی منطقه توسط این سازمان صادر نمی‌شود.

اسکندری درباره طرح شکایت این سازمان بر علیه هلدینگ عبدالباقی (مالک ساختمان متروپل) طی سال گذشته، اظهار داشت: این هلدینگ در دوره مدیریت قبلی این سازمان توافقاتی داشته که بر همان مبنی مقرر بوده سازمان منطقه آزاد اروند با ارائه زمین به‌عنوان سهم مشارکت در پروژه‌های آن مشارکت کند، از آن‌جایی که مراحل قانونی در خصوص این واگذاری‌ها در دوره قبلی انجام نشده بود در دوره جدید ضمن صدور دستور توقف هرگونه مشارکت با این هلدینگ، در خصوص توقف غیرقانونی در اراضی دولتی، سازمان منطقه آزاد اروند به نمایندگی از دولت علیه آن مجموعه طرح شکایت کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در محل حادثه متروپل آبادان گفت: این حادثه برای تمام مردم ایران یک اتفاق تلخ است و دولت به طور قطع کنار آسیب دیدگان این حادثه خواهد بود. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تسلیت حادثه دلخراش متروپل و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان تاکید کرد: این فاجعه بار دیگر زنگ خطر رعایت‌ نشدن استانداردها و ضرورت هوشیاری در برابر پیشگیری از حوادث تلخ و تاسف‌ را به صدا درآورد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

استاندار خوزستان با اشاره به ادامه عملیات آواربرداری در محل ساختمان ۱۱ طبقه متروپل گفت: تاکنون پیکرهای ۲۹ نفر از زیر آوار متروپل خارج شده که هویت سه جسد شناسایی نشده است. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

 

آقای اسکندری یکی از عوامل بروز حادثه متروپل را رونوشت نشدن گزارش های تخلفات ساختمانی به سازمان منطقه آزاد اروند دانست.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

شهردار دوگنبدان گفت: نیروهای آتش نشان از گچساران با تجهیزات تخصصی امدادی به آبادان اعزام شدند.

رضا قشقایی گفت: چهار تن از نیرو‌های آتش نشان ماهر و متخصص امداد و نجات شهرداری دوگنبدان یک روز بعد از حادثه برای کمک به آواربرداری ساختمان ریزش کرده به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

 

در پی ریزش ‌ساختمان متروپل تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش‌برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوارند و عملیات آواربرداری با حساسیت و شتاب بیشتر ادامه دارد./تسنیم

تعداد بازدید : 11
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_949673" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1090386/949673?width=400&height=300"></script></div>

‌‌رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: اکنون عملیات امدادرسانی و آواربرداری از چهار جبهه ساختمان در حال انجام است. با توجه به تغییر تاکتیکی که امروز در روند آواربرداری داده شد سرعت عملیات افزایش یافت.

وزیرکشور گفت: تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار بیرون آورده شده است و تمام اجساد را از زیر آوار خارج خواهیم کرد.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه اعلام کرد: «مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه آبادان امشب در مساجد و مصلی‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.» (اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در این رابطه را اینجا بخوانید.)

فرماندار آبادان گفت: مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بیرون آوردن یک نفر با علائم حیاتی از زیر آوار متروپل و انتقال وی به بیمارستان صحت ندارد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تعداد بازدید : 11
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_949683" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.javanonline.ir/fa/news/play/embed/1090386/949683?width=400&height=300"></script></div>

دادستان کل کشور اعلام کرد که هیئت عالی در دادستانی کل تعیین شده که امروز عازم آبادان می‌شوند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: 80 برگ از پرونده ای که در آبادان تشکیل شده بود به بنده رسید و همکاران من آنها را بررسی کردند.

دادستان کل کشور ادامه داد: گزارش‌ها و مستنداتی که ارسال شد نشان می‌دهد که مباحث و مطالب گسترده‌ای در استان مطرح شده است از جمله تشکیل پرونده‌هایی در مرکز استان که مرتبط با این موضوع است؛ با این مقدار مستنداتی که به دست ما رسیده اظهارنظر قطعی مشکل است.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر روند آواربرداری به همین منوال ادامه داشته باشد و مشکلی به وجود نیاید، تا ظهر امروز به اجساد موجود در فروشگاه‌ها و مغازه‌های طبقه همکف دسترسی پیدا خواهیم کرد و بعد از آن وارد مرحله جدیدی از عملیات می‌شویم.

مردم آبادان و خرمشهر از شب اول این حادثه تا کنون شب‌ها به عزاداری دسته جمعی در خیابان‌ها و مساجد و هیئت‌ها می‌پردازند و قرار است امروز نیز مراسم گرامیداشت درگذشت جانباختگان حادثه متروپل آبادان با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در محل مسجد جامع خرمشهر برگزار شود.

تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل در روز هفتم حادثه +عکس و فیلم

هیات دولت ضمن تسلیت دوباره به خانواده‌های داغدیده به احترام جانباختگان حادثه آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان و مردم استان خوزستان به ویژه شهر آبادان روز یکشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

نظر شما