شناسهٔ خبر: 54298529 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دنیای تصویر

صاحب‌خبر -
پروژه «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری با حضور رضا بهرام به‌عنوان خواننده روی صحنه می‌رود. در این اثر، بازیگرانی چون بهرام رادان، امیر جدیدی، مهران غفوریان، غزل شاکری، دل‌نیا آرام و… به‌عنوان بازیگر حضور دارند. علاوه‌بر آن تعدادی از چهره‌های شناخته ‌شده تئاتر و سینما نیز به‌عنوان بازیگران روی پرده در این اثر که تهیه‌کنندگی آن را محمدحسین توتونچیان برعهده دارد، ایفای نقش می‌‌کنند. پروژه سی صد قرار است در خرداد و تیر ماه سال‌جاری در مجموعه تاریخی سعدآباد تهران به روی صحنه برود. ایجاد کنش در بطن ذهنِ مخاطب در حفظِ زبان ملی ایرانیان به‌عنوان مرکزِ یکپارچگی سرزمین و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل از مهم‌ترین اهدافِ این پروژه است. این اثر را می‌توان به نوعی پاسخ به فیلم ضد ایرانی «سیصد» دانست.


مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «سپردمت به جاده‌ها» با اجرای سالار عقیلی و با یک دقیقه سکوت به احترام مردم داغدیده آبادان برگزار شد. مراسم رونمایی از این آلبوم موسیقی با حضور هنرمندانی چون نادر مشایخی، نصیر حیدریان، وارطان ساهاکیان، مجید سینکی، سالار عقیلی، مسعود پیروی، بهنام ابوالقاسم، رضا فرهادی، پژمان بلورچی، کاوه کاتب، شهرام توکلی، نیما جوان و... ۶ خردادماه برگزار شد. در بخشی از این مراسم، سالار عقیلی با ابراز خرسندی از انتشار فیزیکی این آلبوم گفت: «متأسفانه مدت‌ها است که آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شوند که من آن را نمی‌پسندم چرا که یک اثر موسیقی برای من به‌صورت فیزیکی و قرار گرفتن در کتابخانه خانه‌های‌مان معنا پیدا می‌کند.» در پایان این مراسم، سالار عقیلی در همراهی با نوازندگان یک آواز و قطعه شیدا از آلبوم «سپردمت به جاده‌ها» را اجرا کرد.

۲۷ تماشاخانه پایتخت در حالی در هفته دوم خرداد ماه از ۶۵ نمایش پذیرایی می‌کنند که در این میان شاهد درخشش ستارگانی از چهار نسل بازیگران تئاتر چون ایرج راد؛ سعید امیرسلیمانی؛ امین زندگانی؛ علی سرابی؛ پژمان جمشیدی؛ اکرم محمدی؛ ریما رامین‌فر؛ الناز حبیبی و آشا محرابی هستیم. طبق گزارش ایرنا، «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین ‌کیانی، «بهشت حکیم الله» به نویسندگی خسرو ‌امیری و کارگردانی ویدا موسوی، «بی چرا زندگان» به نویسندگی لیلی ‌عاج و کارگردانی الهام ‌شعبانی، «اسب‌های انباری» به نویسندگی رضا ‌گشتاسب و کارگردانی رضا ‌کرمی‌زاده، «شام آخر» به نویسندگی و کارگردانی مسعود ‌دلخواه، «موتوری» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد ‌جعفری، «آن سوی آیینه»به کارگردانی علی ‌سرابی، «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهرام ‌افشاری و از جمله آثاری هستند که این روزها در تماشاخانه‌های تهران در حال اجرا هستند.


برچسب‌ها:

نظر شما