شناسهٔ خبر: 54297426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری عامل نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی در میرجاوه

‌فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با نشر اکاذیب در فضای مجازی سعی در تشویش اذهان عمومی و ایجاد آشوب و نا امنی در آن شهرستان را داشت.

صاحب‌خبر -

 سرهنگ اسماعیل عزیزی گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان میرجاوه فردی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی قصد تشویش اذهان عمومی و نا امنی و ایجاد آشوب در آن شهرستان را داشت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را در این زمینه آغاز کردند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این فرد شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه  گفت: متهم پرونده پس از اقرار به فعالیت مجرمانه خود در فضای مجازی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ عزیزی گفت: برابر ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دوسال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

 

نظر شما