شناسهٔ خبر: 54288084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

کاهش ۱۱ هزار و ۱۱۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۱۱۱ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، به یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹۰ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 7 خرداد) شاخص کل بورس در اولین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 2800 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 567 هزار واحد قرار گرفت اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۱۱۱ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، به یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹۰ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۹۷  واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷۱۶ واحدی، به رقم ۳۷۹ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۴۲۵۲ واحدی، عدد ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۲۲ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۱۲۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۰۸۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۳۵۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۷۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا با 1101، شبندر با 473، شتران با 256، حکشتی با 211، فولاد با 147، شبریز 136، شستا با 123 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سآبيك - سيمان آبيك، فاذر - صنايع‌ آذرآب‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، خودرو، رمپنا فارس و کچاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، پارس، شپدیس و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد شپاکسا(پاکسان) با ۵.۷۱۹ درصد افت و پس از آن، نمادهای خگستر، پتایر، خزر و دجابر بود. همچنین نماد معاملاتی بموتو (موتوژن ) با ۹.۵۴درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فمراد، کساوه، وپترو، ولملت و کساپا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۹۷ هزار و ۸۲ نوبت معامله و به ارزش ۵۷  هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

نظر شما