شناسهٔ خبر: 54287362 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نفس خراسان جنوبی از جولان ریزگرد‌ها تنگ شد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از افزایش ۲ برابری روز‌های گرد و خاکی در مقایسه با پارسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

دعاگویان گفت: تمام استان‌های کشور به نوعی با پدیده گرد و غبار روبه رو هستند، اما استان‌هایی همچون خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان در رتبه اول قرار دارند.

او گفت: با افزایش پدیده خشکسالی در این دو دهه اخیر، امسال شاهد افزایش پدیده گرد و غبار در مقایسه با سال‌های گذشته هستیم.

دعاگویان گفت: طبق آمار به دست آمده از ۵ کانون گرد و غبار، تعداد روز‌های گرد و خاکی در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با پارسال دو برابر افزایش یافته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تغییر اقلیم، خشکسالی و تاثیر پذیری از کانون‌های همجوار با نواحی بیابانی و کویری باعث افزایش روز‌های گرد و خاکی استان شده است.

او گفت: سطح کانون‌های فرسایشی گرد و غبار استان یک سوم مساحت استان است و سالیانه حدود ۷۲۰ هزار تُن گرد و غبار تولید می‌شود.

دعاگویان گفت: برای مقابله با این پدیده اقداماتی از گذشته توسط منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام و اعتبارات خوبی پرداخت شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سطح کانون‌های فرسایش خاکی استان حدود ۵ میلیون هکتار است و اقداماتی همچون نهال کاری به تنهایی کافی نیست.

نظر شما