شناسهٔ خبر: 54285155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتصاب علی اکبر رضایی به عنوان جانشینِ وزیر کار/ عبدالملکی: از امروز فصل جدیدی از اقتصاد دانش‌بنیان در وزارت تعاون آغاز خواهد شد

وزیر کار گفت: از امروز فصل جدید از اقتصاد دانش بنیان در وزارت تعاون آغاز خواهد شد و من شخصا داعیه دارِ این حوزه خواهم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم معارفه علی اکبر رضایی به عنوان جانشین وزیر در امور دانش‌بنیان صبح امروز (شنبه/ ۷ خرداد) با حضور وزیر کار در ساختمان وزارت کار برگزار شد. رضایی قبل از این در سمت ریاست مرکز حراست وزارت کار حضور داشت. همچنین این مراسم با تکریم و معارفه مسعود حسین‌پور (سرپرستِ جدید مرکز حراست وزارت کار) همراه بود. 

عبدالملکی در این مراسم گفت: اقتصاد مقاومتی الگوی قانونی اقتصاد کشور است. در این اقتصاد ۵ اصل وجود دارد که همه باید پیگیری شود. 

وی به این اصول اشاره کرد و گفت: اصل دانش‌بنیان‌بودن، مردمی‌سازی، عدالت محور بودن، درون‌زار بودن و برون‌گرا بودن از اصول اصلیِ اقتصاد مقاومتی است. ما در تمام این اصول برنامه‌های جدی را پیگیری کردیم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. 

وی به مردمی بودن این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در مورد اصل مردمی‌سازی ما همواره سعی کردیم مردم را در اداره‌ی این وزارت‌خانه دخیل کنیم و نمونه‌ی آن را در جلسه‌ی مزدی شورایعالی کار دیدیم. در خصوص عدالت‌محور بودن نیز تلاش کردیم تصمیمات در این چارچوب گرفته شود. البته برقراری عدالت مسئله‌ای جدی و بلندمدت است اما به هر حال ما در این مسیر حرکت می‌کنیم. 

وزیر کار به اصل برون‌گراییِ اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این بعد نیز مسئله‌ی اصلی صادرات است. بخش اقتصادی ما برنامه‌ای جدی و دامنه‌دار در حوزه‌ی صادرات حوزه تولیدیِ وزارت تعاون دنبال کردند و ثمرات این برنامه را ما تا الان دیده‌ایم. صادرات برخی از شرکت‌های ما در همین مدت کوتاه چندبرابر شده است. 

عبدالملکی به بُعد درون‌زایی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز تاکید اصلیِ ما بر رشد تولید است. ما به همه شرکت‌ها ابلاغ کردیم که اصل اساسی در شرکت‌داریِ ما افزایش تولید است. افزایش تولید در بلندمدت موجب افزایش سود خواهد شد. در این دوره‌ی ۹ ماهه ما رکوردهای قابل توجهی در حوزه‌ی تولید داشته‌ایم. 

وزیر کار به عقب ماندنِ حوزه‌ی دانش بنیان نسبت به سایر حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: ما هنوز نتوانستیم به صورت جدی اقداماتی اساسی در این زمینه انجام دهیم. مقام معظم رهبری امسال تاکید بیشتری به حوزه‌ی داشن‌بنیان داشتند. در این راستا ما سعی کردیم در حوزه‌ی دانش‌بنیان انتصابی قوی انجام دهیم تا بتوانیم این حوزه را فعال کنیم. 

عبدالملکی با اشاره به انتصاب علی اکبر رضایی به عنوان جانشینِ وزیر در امور دانش بنیان در کل وزارتخانه گفت: ایشان جزو اولین انتصابهای ما بودند و ما ایشان را در ابتدا به عنوان رئیس حراستِ وزارت تعاون منصوب کردیم. ایشان انسانی چند بعدی هستند؛ یکی از تخصص‌های ایشان در حوزه‌ی اطلاعاتی امنیتی است اما تخصص اصلیِ ایشان در حوزه‌ی فناوری و دانش‌بنیان است. من ایشان را از زمان قدیم می‌شناسم و محلِ تعامل ما با ایشان نیز مسجد بود. 

وی افزود: یکی از اقداماتِ ایشان در پستِ قبلی تعامل گسترده با تمام نهادهای نظارتی و امنیتیِ کشور بود و ما انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند. 

وزیر کار بیان کرد: بخشی از فناوری‌های نوین در کشور ما محصولِ تلاش‌های آقای رضایی است و ما از ایشان خواستیم که مدیریتِ این حوزه را برعهده بگیرند. با کمک ایشان زیرساختهای مقابله با فساد در این مدت در این وزارتخانه به صورت سیستماتیک راه افتاده و ما از بحرانِ اولیه عبور کریدم. 

عبدالملکی در ادامه افزود: من انتظار دارم در حوزه‌ی دانش‌بنیان در همه‌ی معاونتهای تابع وزارت کار هماهنگی وجود داشته باشد. ما بیاد از ظرفیت‌ها استفاده‌ی صد درصدی داشته باشیم. انتظر داریم تا آخر سال کارنامه‌ای در این حوزه ارائه دهیم. 

وی تصریح کرد: از امروز فصل جدید از اقتصاد دانش بنیان در وزارت تعاون آغاز خواهد شد و من شخصا داعیه دارِ این حوزه خواهم بود. 

وزیر کار در ادامه به معرفیِ مسعود حسین‌پورِ رئیس جدید حراستِ وزارت کار اشاره کرد و گفت: ایشان بیش از ۱۵ سال در حوزه‌های اطلاعاتی سابقه دارند. تقوا و ذکاوت دو ویژگیِ اصلی ایشان است. ما امیدواریم با حضور ایشان قطار مبارزه با فساد شتاب بگیرد و به زودی ادعا کنیم که هیچ سطحی از فساد را در زیرمجموعه‌ی وزارت کار نداریم.

نظر شما