شناسهٔ خبر: 54282571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به دلیل اظهاراتش؛

کیسینجر وارد لیست سیاه اوکراینی‌ها شد

مسکو با اشاره به قرار گرفتن نام دیپلمات کهنه کار آمریکایی در وب سایت بدنام اوکراینی به دلیل سخنانش جهت پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین، بی فایده بودن مذاکرات با کی یف را یادآور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وب سایت اوکراینی «میروتفورتس» (Myrotvorets) که از زمان تاسیس اش در سال ۲۰۱۴ وظیف خود را معرفی دشمنان اوکراین عنوان کرده است، «هنری کیسینجر» سیاستمدار و دیپلمات کهنه کار آمریکایی را به دلیل اظهارات اخیرش در فهرست دشمنان کی یف قرار داد.

در همین رابطه، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پیامی با اشاره به اینکه قرار گرفتن کیسینجر در این فهرست به دلیل دیدگاه‌های واقع بینانه وی است، گفت: فقط برای اشاره بگویم. نام هنری کیسینجر به دلیل موضع روشنفکر و واقع بینانه خود، به عنوان دشمن اوکراین به وب سایت بدنام میروتفورتس اضافه شده است.

پولیانسکی در ادامه نوشت: این مسئله اندرز و هشداری مناسب به کسانی است که هنوز ساده لوحانه معتقدند که مذاکره با رژیم کی یف امکان پذیر است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اقدام وب سایت اوکراینی، با انتشار پیامی کنایه وار در کانال تلگرامی خود نوشت: احتمالا کیسینجر برای جشن تولد ۱۰۰ سالگی اش نیز تحت فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

وی در ادامه پیام خود آورده است: برای اینکه آن‌ها ذهن خود را در مورد استدلال و تعقل به هم نریزند، من این عبارت کوتاه را پیشنهاد می‌کنم: «برای داشتن عقل».

گردانندگان وب سایت مذکور می‌گویند که سازمان‌های مجری قانون اوکراین باید گنجاندن یک فرد در فهرست سیاه این وب سایت را به عنوان اینکه شخص مذکور به دنبال تضعیف امنیت ملی این کشور است، در نظر بگیرند.

پیشتر «هنری کیسینجر» دیپلمات و سیاستمدار کهنه کار آمریکایی و وزیر خارجه اسبق این کشور طی اظهاراتی در سخنرانی خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر «داووس» در کشور سوئیس اعلام کرد که اوکراین باید برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور، بخش‌هایی از خاک خود را به روسیه واگذار کند.

پیشتر نیز مقامات اوکراینی از جمله مشاوران «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با متوسل شدن به الفاظ رکیک به استقبال اظهارات وی رفته بودند.

اظهارات کیسینجر مهر تأییدی بر همراستایی دولت کی یف با سیاست‌های غربی‌ها است.

مقامات روسیه بار‌ها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

نظر شما