شناسهٔ خبر: 54282384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرکوب راهپیمایی "پرچم فلسطینی" در نابلس/ ۸۸ فلسطینی در کرانه باختری زخمی‌ شدند

مریم مینایی

ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در جریان سرکوب راهپیمایی پرچم در شهرک "حواره" واقع در جنوب نابلس توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد جبریل، مدیر امداد و اورژانس هلال احمر فلسطین در استان نابلس خاطرنشان کرد، کادرهای هلال احمر با ده‌ها شهروند فلسطینی زخمی رو به رو شدند که بیشتر آنها به خاطر استنشاق گاز فلفل دچار حالت خفگی شدند و سه تن از جوانان به خاطر شلیک گلوله مشقی زخمی شدند و آنها به منظور درمان و معالجه به بیمارستان نابلس منتقل شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی تلاش‌ داشتند پرچم‌های فلسطینی را در بالای ساختمان‌ها و ستون‌ها برافراشته کنند اما سربازان رژیم صهیونیستی مانع آنها شدند و درگیری خشونت‌باری در این شهرک رخ داد و جوانان فلسطینی لاستیک خودروها را آتش زدند و شعارهایی را علیه تعدی به حاکمیت پرچم فلسطین و علیه راهپیمایی پرچم اسرائیلی که هفته آتی در شهر قدس برگزار خواهد شد، سر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی ورودی‌ها و خروجی‌های این شهرک را بستند و حضور نظامی خود را افزایش دادند و به خبرنگاران و کادرهای امدادرسان یورش بردند.

از سوی دیگر، به دنبال درگیری‌های میان نیروهای اسرائیلی و شهروندان فلسطینی معترض به توسعه شهرک‌های یهودی در روز جمعه ۸۸ تن از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

انجمن هلال احمر فلسطین اعلام کرد، ۸۸ فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان اسرائیلی در استان نابلس در کرانه باختری زخمی شدند که ۱۰ تن از آنها به ضرب گلوله جنگی زخمی شدند.

با تداوم مجوز ساخت منازل شهرک‌نشینان یهودی و تصویب ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی از دو هفته پیش که به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شود، فلسطینیان روز جمعه تظاهراتی برگزار کردند.

انتهای پیام

نظر شما