شناسهٔ خبر: 54280921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آناتولی آنتونوف:

دلیل بدتر شدن بحران غذایی در جهان، تحریم‌های غرب علیه روسیه است

سفیر روسیه در آمریکا، تحریم‌های غرب علیه مسکو را دلیل اصلی شدید‌تر شدن بحران غذایی در جهان دانست.

صاحب‌خبر -

آناتولی آنتونوف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بحران غذایی که در دو سال گذشته آشکار شده به دلیل اعمال تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن و ماهواره‌هایش علیه مسکو است.

وی در بیانیه ای که سفارت روسیه در واشنگتن منتشر کرد، گفت: علی‌رغم اشاره مقامات آمریکایی به معافیت‌ها از محدودیت‌ها که ظاهرا فرصت تجارت کالاهای کشاورزی را برای کشورمان فراهم می‌کند، صادرکنندگان داخلی اغلب فرصتی برای ارسال محموله ندارند.

وی ادامه داد: آنها با مسدود شدن پرداخت ها، محرومیت از وام و بیمه، مشکل رزرو کشتی های باربری، خرید تجهیزات کشاورزی و حتی بذر مواجه هستند. علاوه بر این آمریکا به افزایش مالیات بر واردات کودهای شیمیایی ادامه می دهد.

آنتونوف چنین اقداماتی را نهایت ریاکاری توصیف کرد و تلاش های واشنگتن برای مقصر دانستن مسکو درباره بحران غذایی را کاملا بی‌اساس خواند.

سفیر روسیه در آمریکا نوشت: روسیه به تعهدات صادراتی خود متعهد است و آماده مذاکره برای حل این جدی ترین مشکل از طریق سازمان ملل است.

این دیپلمات همچنین گفت که مشکلات در بازار مواد غذایی برای مدت طولانی، حداقل در دو سال گذشته، افزایش یافته است. غرب با محاسبات اشتباه و خطاهای سیستمی در سیاست‌های کلان اقتصادی (در درجه اول سیاست های مالی و تجارت خارجی) و سیاست های انرژی و غذایی کشورهای غربی همراه هستند.

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در حال مذاکره با روسیه و اوکراین برای رفع انسداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه در ازای لغو تعدادی از تحریم‌ها است که مانع از صادرات کودهای روسیه می‌شود. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد و  لیندا توماس-گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا تایید کردند که مذاکراتی برای از سرگیری صادرات غلات اوکراینی و کودهای کود روسی به بازار جهانی وجود دارد.

نظر شما