شناسهٔ خبر: 54280185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

5 روز از ریزش ساختمان متروپل گذشت

آبادان ِ چشم انتظار

صاحب‌خبر -

پنج روز گذشت. از همان لحظه تلخی که خبر ریزش آن ساختمان منحوس مخابره شد. متروپل فروریخت و چندین نفر را در خود بلعید. ظهر روز دوشنبه دوم خردادماه بود که این حادثه رخ داد. نیروهای امدادی سر صحنه رفتند و وحشتناک‌ترین و پرخطرترین ماموریت خود را آغاز کردند. ماموریتی که تا الان همچنان با روند بسیار سخت‌وطاقت‌فرسایی ادامه دارد.

روز اول

ساعت 12:30 ظهر بود که ساختمان فروریخت. ساعت‌های اولیه، خبر این حادثه، با یک کشته و هفت زخمی منتشر شد. در ادامه با دستور ویژه رئیس‌جمهوری، وزیر کشور و رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور، کار امدادرسانی آغاز شد و تا پایان همان شب، 28 مصدوم راهی بیمارستان شدند. 6 جسد نیز از سوی نیروهای امدادی کشف شد. این در حالی بود که از سوی نیروهای هلال‌احمر 6 نفر نیز زنده از آوار خارج شدند.

روز دوم

خبرهای پرحاشیه مرگ رازآلود مالک متروپل به جنجال‌های این حادثه تلخ و دردناک اضافه کرد. حسین عبدالباقی که روز اول گفته می‌شد، بازداشت شده است، جسدش را داخل همان ساختمان کشف کردند. شمار کشته‌شدگان هم به 12 نفر رسید. رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز با حضور در محل حادثه راهکارهای تازه‌تری در رابطه با کار آواربرداری برای امدادگران ارایه کرد.

روز سوم

باز هم اجسادی از سوی نیروهای امدادی کشف شد. عملیات آواربرداری با حساسیت ویژه و دشواری‌های زیاد، ادامه یافت. در این میان اخبار ضدونقیض مربوط به زنده بودن یا مرگ حسین عبدالباقی همچنان ادامه داشت.

روز چهارم

تعداد اجساد پیداشده در این ساختمان به 19 نفر رسید. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های «سحر»، یعنی ساماندهی حمایت‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی این سازمان به محل حادثه متروپل آبادان خبر داد. همین‌طور تیم‌های RDH جمعیت هلال‌احمر در محل سانحه حاضر شدند.

روز پنجم

با تلاش‌های شبانه‌روزی و بدون‌وقفه تیم‌های جست‌وجو و نجات، آواربردار، آنست، آتش‌نشان‌ها و نیروهای جهادی تا روز جمعه ۶ خردادماه پیکر 24 نفر از زیر آوارها شناسایی، رهاسازی و به آرامستان آبادان انتقال یافت. همچنین تا ۴۸ نفر نیز مورد امدادرسانی قرار گرفتند. جلسه بررسی روند آواربرداری و ارزیابی فعالیت‌ها با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس جمعیت هلال‌احمر و نمایندگان ارگان‌های حاضر در عملیات نیز برگزار شد.

نظر شما