شناسهٔ خبر: 54278723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام یمنی: حمله ائتلاف و محاصره یمن بیش از یک میلیون‌ نفر را بیکار کرد

تهران- ایرنا- احمد حجر معاون امور برنامه ریزی و آمار وزارت دارایی دولت نجات ملی یمن جمعه شب گفت که یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر در نتیجه حمله ائتلاف و محاصره کشورمان، بیکار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجر به شبکه "المسیره" یمن افزود: ۳۸ درصد از نیروی کار یمن از منابع درآمدی محروم شدند که این مسأله روزانه درحال افزایش است.

وی خبر داد که نزدیک سه میلیون نفر از نیروی کار یمن در وضعیت بیکاری قرار دارند و به خاطر حمله ائتلاف و محاصره هیچ فرصت شغلی ندارند.

درهمین راستا علی بامحیسون رییس اتحادیه کل سندیکای کارگری یمن نیز به این شبکه تلویزیونی گفت که هدف اصلی کاهش حقوق ها، تشدید هرج و مرج و ایجاد نارضایتی از کسانی است که در برابر اشغالگران ایستاده‌اند.

وی درعین حال خاطرنشان کرد که حس ملی عالی که کارگران یمنی دارند، نقشه‌های کشورهای متجاوز به یمن را نقش برآب کرده‌ است.

سام البشیری معاون دستگاه مرکزی آمار جمعیت یمن نیز به المسیره گفت که ادامه محاصره یمن مشاغل و راه اندازی آن در بخش های مختلف را مختل کرده است.

وی اضافه کرد: نیروی کار یمن به دلیل ادامه محاصره کشور از ناتوانی معیشتی رنج می برد و بدون لغو این محاصره نمی توان اثرات ناشی از آن را کاهش داد.

البشیری در عین حال خاطرنشان کرد که انتقال شغل بانک مرکزی از صنعا به عدن (پایتخت دولت فراری) بر درد و رنج ملت یمن افزوده و حقوق میلیون‌ها کارمند یمنی را قطع کرده است.

نظر شما