شناسهٔ خبر: 54275432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جدیت دولت در رسیدگی به حادثه متروپل

معاون اول رییس جمهور از جدیت دولت برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ محمد مخبر دزفولی در سفر به آبادان و در نشست با واحد‌های عملیاتی بحران حادثه ساختمان متروپل با تسلیت این واقعه به مردم آبادان و خرمشهر و داغدیدگان گفت: موضوع مهمی که اینجا وجود دارد فساد گسترده‌ای است که در این ساخت و ساز وجود داشته که باید با جدیت به آن رسیدگی شود به گونه‌ای که در هیچ جای کشور کسی دیگر جرات انجام چنین کاری را نداشته باشد.
او افزود: رییس جمهور بلافاصله پس از وقوع حادثه دستورات موکدی برای بسیج امکانات و رسیدگی به حادثه آبادان را صادر کرد بنابراین وزیر کشور، استاندار و امدادگران تجربه دیده در حادثه پلاسکو تهران به سرعت با امکانات لازم به آبادان اعزام شدند.
او تاکید کرد: با توجه به خطر ریزش بخش‌های دیگری از ساختمان باید عملیات آواربرداری با دقت و نظارت ویژه انجام شود تا خطری افراد حاضر در محل حادثه را تهدید نکند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پیگرد مقصران حادثه گفت: باید با عاملان این حادثه با جدیت برخورد شود و ما نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که دیگر این حوادث تکرار نشود.
او گفت: در آبادان و خرمشهر مالک متروپل، ساختمان‌های اداری و تجاری زیادی احداث کرده که احتمال خطر در آن‌ها نیز وجود دارد و باید به سرعت به این ساختمان‌ها رسیدگی شود.
محمد مخبر از دستور کار دولت در رسیدگی به این حادثه و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیدگان خبر داد و گفت: برای آوار برداری و دسترسی بهتر به محل حادثه خانه‌هایی که لازم است تخریب خواهند شد و دولت حتما خسارت مردم را جبران می‌کند.
معاون اول رییس جمهور با قدردانی از مردم آبادان و خرمشهر افزود: دولت مثل همیشه مدیون مردم این دو شهرستان است.

نظر شما