شناسهٔ خبر: 54275173 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:

اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان با سود ۴ درصد به منظور حمایت از تولید لاین آرین به مرغداران

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: در قالب طرح آرین کارت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با سود ۴ درصد به منظور حمایت از تولید لاین آرین به مرغداران اعطا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه دولت برای حمایت از صنعت مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته است، گفت: نرخ بهره این تسهیلات برای واحدهای کمتر از ۳۰ هزار قطعه ۱۰ درصد، برای واحدهای بین ۳۰ تا ۵۰ هزار قطعه ۱۲ درصد و برای بیش از ۵۰ هزار قطعه ۱۴ درصد است. به عبارتی دولت ۴ تا ۸ درصد سود بانکی این تسهیلات را تقبل کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در قالب طرح آرین کارت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با سود ۴ درصد به منظور حمایت از تولید لاین آرین به مرغداران اعطا می شود.

اسدالله نژاد تأکید کرد: همه بانک ها موظف شده اند بدون در نظر گرفتن وام های دریافتی قبلی، بدهی ها، معوقات و استعلام چک برگشتی، این تسهیلات را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا واحدها بتوانند در اسرع وقت وام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

نابودی 150 هزار تن نهاده دامی با حذف ارز ترجیحی

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه این اقدام دولت منجر به جلوگیری از کشتار مرغ ها و عدم جوجه ریزی به موقع خواهد شد، گفت: به اعتقاد بنده این شیوه می تواند برای حمایت از تولید بسیار مؤثر باشد اما کافی نیست.

وی تصریح کرد: چرا که تامین ۳٠ درصد از نقدینگی مورد نیاز واحدها در قالب تسهیلات بانکی به تنهایی برای عبور از دوران گذار از حذف ارز ترجیحی کافی نیست و دولت باید برای عدم زیان تولید کنندگان اطمینان خاطر ایجاد و اقدامات لازم را بعمل آورد که این اتحادیه پیشنهاداتی را بدین منظور برای وزیر جهاد ارسال می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما