شناسهٔ خبر: 54270002 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از حادثه آبادان: تعداد فوتی‌ها به ۲۴ نفر رسید/ حضور معاون اول رئیس جمهور در محل حادثه/ سازه باقی مانده متروپل ناپایدار است/ تخریب ضلع شرقی متروپل جهت باز شدن جبهه جدید برای تسریع در آواربرداری

صاحب‌خبر -

شفقنا- در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان، تا کنون ۲۴ نفر جان خود را از دست داده و تعداد مصدومین این حادثه هم به ۳۷ نفر رسیده است.

تعداد فوتی‌ها به ۲۴ نفر رسید

به گزارش شفقنا، فرماندار آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات، تعداد جانباختگان حادثه متروپل تاکنون به ۲۴ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد مصدومان حادثه ۳۷ نفر است.

وزیر کشور: سازه باقی مانده متروپل ناپایدار و خطر آفرین است

احتمال زنده پیدا شدن حادثه دیدگان بسیار کم است

احمد وحیدی در گفت و گویی اظهار داشت: سازه باقی مانده برج متروپل ناپایدار و خطر آفرین است و هم‌ اکنون وارد مرحله خطرزدایی برای سرعت بخشیدن به آواربرداری ناشی از توده‌های آویزان بتنی هستیم.

وی ، به در مسیر بودن تجهیزات و جرثقیل سنگین برای آواربرداری محل حادثه اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و جرثقیل‌های متعدد، لودرهای مناسب و تجهیزات تخصصی در محل حادثه موجود است و همه اقدامات صورت گرفته با نظر کارشناسان زبده امر در حال انجام و نیازمند دقت و حساسیت زیادی است.

وحیدی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا ۲ روز آینده مشکل خطرزدایی با ورود تجهیزات جدید برطرف شود و گفت: ساخت این برج یک فاجعه بوده و نیازمند بررسی است.

 

تاکید معاون اول رییس جمهور بر روند تسریع در عملیات آواربرداری

معاون اول رییس جمهور به منظور بررسی روند آواربرداری وارد آبادان شد و از وضعیت محل حادثه بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور با حضور در محل حادثه برج متروپل با بازدید از روند آواربرداری، عملیات را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با خانواده جانباختگان متروپل ابراز همدردی کرد.

مخبر دزفولی در این بازدید تسریع در روند عملیات آواربرداری و جستجوی نفرات زیر آوار مانده را خواستار شد.

معاون اول رییس جمهور از وجود امکانات آواربرداری در این حادثه ابراز رضایت کرد.

وی  از افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای آواربرداری متروپل خبر داد.

انتشار هر گونه اخبار کذب درباره متروپل، جرم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از مردم خواست تا با توجه به انتشار اخبار و اطلاعات کذب و شایعات متعدد طی روزهای گذشته در فضای مجازی، اخبار را از مبادی و مراجع رسمی پیگیری کنند.

صادق جعفری چگنی اظهار کرد: مراجع رسمی وظیفه اطلاع‌رسانی صحیح را به عهده دارند و این اقدام طی روزهای گذشته در حال انجام است.

انتشار هر گونه اخبار کذب در این خصوص جرم است و با افرادی که با انتشار شایعات به دنبال بهره‌برداری در جهت مطامع خود هستند، با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

گرمازدگی امدادگران در دمای بالای ۳۵ 

امدادگران و نجاتگران در چهارمین روز از عملیات متروپل، در هوایی بسیار گرم و دمای بالای ۳۵ درجه همچنان خستگی ناپذیر جست‌وجو را ادامه می‌دهند؛ امروز هم چندین نیروی عملیاتی دچار گرمازدگی شده بودند که با کمک و امدادرسانی دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر به شرایط عادی بازگشته و سلامت خود را به دست آوردند.

تکمیل می‌شود…

 

 

نظر شما