شناسهٔ خبر: 54258085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل کمیته بحران آبادان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

آبادان – ایرنا - کمیته بحران شهرستان آبادان با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار و مسوولان ستاد بحران وزارت کشور روز پنجشنبه در سالن اجتماعات بانک تجارت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رییس کمسییون عمران مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن ابلاغ پیام رییس مجلس شورای اسلامی به مردم داغدار شهرستان آبادان گفت: جانباختن تعدادی از هموطنان در حادثه ریزش ساختمان متروپل مایه تاسف و تاثر همه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

محمدرضا رضایی‌کوچی افزود:با دستور رییس مجلس پس از بازدید از محل سانحه و برگزاری جلسه با مسئولان گزارشی را تهیه و جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه مجلس و دستگاه قضایی خواهد شد.

وی با تاکید بر برخورد با عوامل دخیل در بروز  این حادثه افزود:همه ابعاد این حادثه توسط این کمیسیون و با  کمک صاحبنظران، سازمان نظام مهندسی و دانشگاههای کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه از روند امداد رسانی در  این حادثه ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه وزیر کشور از همان روز اول در محل حادثه حاضر شد و فرماندهی عملیات را به دست گرفت که از این منظر جای تقدیر و تشکر دارد.

 رضایی‌کوچی بر طراحی چگونگی آواربرداری با توجه به ناپایداری سازه تاکیدکرد و افزود:گاهی اوقات خبرهای ضد و نقیض از روند کار مخابره می‌شود که باعث التهاب در جامعه می شود که ضرورت دارد تمامی اخبار به نقل از سخنگوی کمیته بحران عنوان شود.

وی خواستار استفاده از تجربه حادثه پلاسکو تهران در روند آواربرداری شد و گفت: نیاز است از روند خدمات رسانی برای حوادث احتمالی بعدی مستندسازی شود.

بخشی از برج ۲ قلوی متروپل آبادان دوم خرداد ماه فرو ریخت.

این حادثه تاکنون باعث مرگ ۱۹ نفر و مصدوم شدن ۳۷ نفر شده است.

نظر شما