شناسهٔ خبر: 54241348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تداوم مشارکت شیراز در عملیات آواربرداری متروپل آبادان

آخرین گزارش‌ها حاکی از تداوم حضور امدادگران و نیروهای تخصصی آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس فارس و شیراز، در عملیات آواربرداری از ساختمان فروریخته متروپل شهر آبادان، و سپرده شدن بخشی از کار به این گروه است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، چهارشنبه ۴ خرداد به خبرنگاران گفت: تیم‌های تخصصی اعزامی از این استان به شهر آبادان، همچنان در کنار سایر نیروها، مشغول کمک به آواربرداری و جست وجوی افراد زیر آوار مانده هستند.

خلیل عبداللهی با اشاره به اعزام ۲ تیم واکنش سریع از آتش نشانی شیراز با تجهیزات کامل به آبادان، گفت: متاسفانه آوار در این ساختمان، پایدار نیست و این وضعیت شرایط برای انجام عملیات را دشوار کرده است.

عبداللهی با بیان اینکه کار آواربرداری به دلیل گستردگی از چند جبهه در حال انجام است، گفت: مسئولیت کار در ضلع جنوبی ساختمان فروریخته متروپل به تیم‌های اعزامی از فارس سپرده شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه، آواربرداری و تجسس افراد، یک کار کاملا تخصصی بوده و نیازمند افراد ماهر، مجرب و تجهیزات مناسب است، گفت: این اقدام از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: همزمان با وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، ۲ تیم امدادی از استان فارس به محل اعزام شدند.

محمدجواد مرادیان با اشاره به اینکه اعزام تیم‌ها، ظهر روز دوم خرداد، با سرعت اجرا شد، گفت: علیرغم تلاش گسترده نیروهای امداد و نجات در این حادثه، با توجه به ابعاد وسیع، سنگینی و پیچیدگی کار و حجم حادثه، کار آواربرداری، جست و جوی افراد و ... همچنان ادامه دارد.

مرادیان خاطرنشان کرد که تیم‌های امدادی تخصصی اعزامی از استان فارس، از امدادگران اورژانس شهرهای شیراز و جهرم بودند که بلافاصله با تجهیزات لازم، به آبادان اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز نیز در این ارتباط به خبرنگاران گفت: دو تیم واکنش سریع و آواربرداری آتش‌نشانی شیراز که با تجهیزات امدادی با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مدیریت بحران استانداری به آبادان سفر کرده‌اند، به محض حضور در محل اقدامات خود را با هماهنگی ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کردند.

محمدهادی قانع با بیان اینکه حجم آوار پایدار نیست و این وضعیت شرایط را برای امدادگران دشوار کرده است، افزود: ساختمان مجاور متروپل تخلیه شده است و با توجه به شرایط موجود، امدادرسانی از چند جبهه در حال انجام است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: مدیریت و آوار برداری ضلع جنوبی ساختمان بر عهده تیم های آتش نشان شیراز بوده و هدف برداشتن آوار و دسترسی به هموطنان گرفتار در زیر آوار است.

قانع با تصریح به شرایط سخت امدادرسانی در متروپل بیان کرد:  این حادثه به دلیل تخریب ساختمان ده طبقه عملیات آواربرداری را دچار پیچیدگی های خاصی کرده است.

این مقام مسئول افزود: اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی شیراز بر اساس دستورات فرمانده میدان بوده و این تیم‌ها تا پایان عملیات و برقراری ایمنی به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در مرکز شهر آبادان، ظهر دوم خرداد فروریخت؛ حادثه‌ای که تا لحظه انتشار این خبر، ۱۴ کشته و ۳۷ مصدوم به دنبال داشته است؛ عملیات آواربرداری که بلافاصله بعد از وقوع حادثه آغاز شده بود، همچنان و با حضور تیم‌های تخصصی از اقصی نقاط کشور، ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما