شناسهٔ خبر: 54233472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی: وضعیت مالی اکثر آمریکایی‌ها رو به وخامت است

نیویورک – ایرنا- بر اساس نتایج نظرسنجی جدید هاروارد، اکثر رای دهندگان آمریکایی می گویند که وضعیت مالی آنها در میان افزایش تورم و نگرانی از رکود اقتصادی رو به وخامت است.

صاحب‌خبر -

تارنمای خبری هیل روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: ۵۶  درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از نظر مالی، اوضاع در حال «بدتر شدن» است. این بالاترین درصد ثبت شده در یک نظرسنجی است. ماه گذشته  ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که وضعیت مالی آنها درحال تضعیف است.

درهمین حال تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفته اند که وضعیت مالی آنها درحال بهبودی است که به نوبه خود پایین ترین درصد از این نظر است.

نظرسنجی هاروارد نشان داد که نگرانی ها در آمریکا در خصوص رکود اقتصادی رو به افزایش است. نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی - ۴۹ درصد - می گویند که انتظار دارند آمریکا در سال آینده وارد رکود اقتصادی شود، در حالی که ۳۶ درصد دیگر معتقدند که این کشور در حال حاضر در میان رکود اقتصادی قرار دارد.

تنها ۱۶ درصد اعلام  کردند که آمریکا وارد یک رکود اقتصادی نخواهد شد.

ترس از رکود اقتصادی قریب الوقوع همراه با تشویش مالی فزاینده در میان رای دهندگان می تواند چشم انداز تیره ای از انتخابات میان دوره ای را برای دموکرات ها که در حال مبارزه برای حفظ اکثریت بسیار محدود خود در مجلس نمایندگان و سنا در سال جاری هستند، به همراه داشته باشد.

بر اساس این نظرسنجی تنها ۳۵ درصد معتقد هستند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عملکرد اقتصادی خوبی داشته است.

در نظرسنجی هاروارد یک هزار و ۹۶۳ شرکت کرده اند که بر اساس آن، افزایش قیمت‌ها و تورم مهم‌ترین مسائلی است که رای‌دهندگان را به خود مشغول کرده است و ۴۰ درصد آن را به‌عنوان مهم‌ترین مسئله پیش روی آمریکا بیان کرده‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات عمومی آسوشیتدپرس نیز که پیش از این منتشر شد، نشان می دهد محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا  در ماه جاری میلادی (مه) به پایین‌ترین سطح در دوره ریاست‌جمهوری‌ وی سقوط کرده و بیشترین بدبینی به عملکرد بایدن در میان دموکرات ها است.

بر اساس این نظرسنجی جدید، تنها ۳۹ درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را تایید می کنند که کمتر از سطح محبوبیت وی در مقایسه با ماه گذشته است. به طور کلی، از هر ۱۰ آمریکایی تنها ۲ نفر معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد این کشور خوب است، درحالی که ماه گذشته از هر ۱۰ نفر ۳ نفر در این دو زمینه نظر مثبتی داشتند.

این یافته ها نشان دهنده احساس نارضایتی گسترده در کشوری است که با مجموعه ای از چالش ها از جمله تورم، خشونت مسلحانه، کمبود ناگهانی شیر خشک تا یک بیماری همه گیر مداوم مواجه است.

نظر شما