شناسهٔ خبر: 54229462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی: تولیدات ریلی کشور توان رقابت بین‌المللی را دارد

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران توان رقابت در حوزه تولیدات ریلی در عرصه‌های منطقه و سطح بین‌المللی را دارد و این مهم باید با حمایت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از شرکت واگن سازی مپنا اظهار داشت: امروز در حضور مدیران و مهندسان شرکت واگن سازی مپنا و مسئولان استان از این شرکت بازدید شد، حدود 72 واگن در سری‌های مختلف برای شرکت‌های گوناگون اعم از باری، غیرباری و حمل مواد مختلف مورد نیاز همچنین دو لوکوموتیو برای راه‌آهن، غیرراه‌آهن، متروها، کشتی‌ها، حمل بار از کشتی‌ها، مخزن‌دار و غیرمخزن‌دار آماده شده است.

وی افزود: در واقع واگن سازی یک دانشگاه با ارزشی است که کار و فعالیت در آن روز به روز و کار آمد است، شاید یکی از مواردی که ندای رهبری و دعوت رهبری را لبیک می‌گوید همین کارخانه است که ظرفیت بیش از 125 واگن لوکوموتیو در ماه را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: سفارش دستگاه‌های ذی‌ربط به این کارخانه بسیار مهم است امیدواریم کارخانه و مهندسان از نظر کیفیت، قدرت رقابت، صادرات و دانش محوری تلاش کنند و شرکت را رشد و توسعه دهند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: خوشبختانه این کارخانه فعال و به روز است و ای کاش تمام واحدهای صنعتی استان با این کیفیت فعالیت کنند و امیدوارم اگر نقاط ضعفی وجود دارد جبران شود. تقاضای ما از همه دستگاه‌ها، دولت و مجلس این است صنایع را حمایت کنند و به جای سفارش‌های به بیگانگان به داخل کشور و استان مرکزی به خصوص واگن سازی داده شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امیدواریم واگن سازی روز به روز  فنی و فناوری را توسعه دهد و نیازها را برآورده کند به خصوص ساخت لوکوموتیو را دنبال کند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: کارخانه در تولید بوژی ظرفیت بسیار بالایی دارد و این آمادگی را دارد 200 الی 300 عدد اضافه کند، باید نیاز واگن‌های مترو دیگر شهرها مانند مشهد، تهران و غیره را آماده کنند، امیدواریم قدم بعدی سرعت بالاتر از 250 کیلومتر ایجاد شود چراکه واگن سازی برای پیشرفت کشور در قدم‌های بعدی همه ظرفیت‌، پتانسیل و آمادگی لازم را دارد.

وی بیان کرد: توصیه بنده این است واگن سازی حمایت شود و به عزیزان در واگن سازی توصیه می‌کنم هرچه بیشتر بر تحقیقات، تکنولوژی، فناوری و کارآمد کردن کارهای خود بیفزایند تا کارخانه‌ قابل رقابتی در سطح منطقه و سطح بین المللی شود و قدرت رقابت و توسعه صادرات داشته باشد.

انتهای پیام/711/ن

نظر شما