شناسهٔ خبر: 54222714 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شاخص کل بورس ۱۵۰۰ واحد افت کرد | حقیقی‌ها ۴۶۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج کردند

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص هم وزن به ترتیب ۰.۱درصد و ۰.۳درصد افت داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین،‌ در پایان معاملات امروز ( ۳ خرداد ۱۴۰۱)، شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۴۹۶واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۵هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۰۱نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۲۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۴۵۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شستا»، «خودرو»، «حکشتی»، «خگستر»، «شپنا»، «خساپا» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «ددانا»، «کرمان»، «وسپهر»، «مدیریت»، «تلیسه»، «حگهر» و «سمگا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۹۸۵میلیارد تومان رسید.

 شاخص کل بورس ۱۵۰۰ واحد افت کرد | حقیقی‌ها ۴۶۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج کردند

 حقیقی‌ها چقدر از بورس خارج کردند؟

افراد حقیقی امروز ۴۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام پالایش نفت بندرعباس بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۹۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار و ۱۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و « خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شبندر»، «خگستر» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «رمپنا»، «بمپنا» و «سامان» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندرعباس معادل ۳۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه مپنا با برتری ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۷۰میلیارد تومان بود.

نظر شما