شناسهٔ خبر: 54213041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

آسیب دیدگان از حادثه متروپل پنجمین روز خود را در حالی سپری می کنند که همچنان کار آواربرداری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

بنابر اعلام رئیس جمعیت هلال احمر، بر اساس تازه‌ترین آمار‌ها شمار متوفیان حادثه متروپل آبادان به ۲۴ نفر رسید.

فرماندار ویژه آبادان نیز تعداد مصدومان این حادثه را ۳۷ نفر اعلام کرد.

امکانات و تجهیزات خودرویی در محل حادثه مهیا است و گروه‌های ارزیاب، جست و جوگر، زنده یاب و واکنش سریع در صحنه حضور دارند. تجهیزات بیشتر به منظور سرعت بخشیدن به ادامه کار آوار برداری در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به محوطه کارگاهی این حادثه ارسال شده است.

 تکنسین فوریت‌های پزشکی از سراسر استان خوزستان از جمله؛ اهواز، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی، دزفول و ... به آبادان اعزام شده اند و در حال امدادرسانی به مصدومان و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی هستند.

 

تعقیب قضایی برای مقصرین حادثه متروپل آبادان

اژه‌ای گفت: همه افرادی که در حادثه آبادان مسئولیت خود را انجام ندادند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

رئیس قوه قضائیه

۱۰ دقیقه پیش
حساب عزاداران متروپل از اغتشاشگران جداست

امام جمعه آبادان ایجاد حاشیه و تخریب اموال عمومی را از سوی کسانی اعلام کرد که هدفشان فعالیت علیه نظام است.

۳۴ دقیقه پیش
حضور اکیپ امداد و نجات سازمان آتش نشانی در کنار امدادگران در آبادان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: امروز اکیپی از امدادگران سازمان آتش نشانی دزفول در کنار دیگر امدادگران در محل حادثه متروپل آبادان حاضر شدند.

حضور اکیپ امداد و نجات سازمان آتش نشانی در کنار امدادگران در آبادان

۵۴ دقیقه پیش
انتشار هر گونه اخبار کذب در خصوص حادثه متروپل جرم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: انتشار هر گونه اخبار کذب در خصوص حادثه متروپل جرم است و با افرادی که با انتشار شایعات به دنبال بهره برداری در جهت مطامع خود هستند، با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

۱ ساعت پیش
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان از آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان از آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل را در روز پنجم مشاهده می کنید

 

 

۱ ساعت پیش
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان از آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان از آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل را در روز پنجم مشاهده می کنید

 

 

۱ ساعت پیش
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان از آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان از آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل را در روز پنجم مشاهده می کنید

 

 

۱ ساعت پیش
تصاویری از آواربرداری در ساختمان مترو پل، روز پنجم

عملیات آواربرداری و نجات افراد احتمالی گرفتار در ساختمان مترو پل آبادان همچنان ادامه دارد. برج دوقلوی متروپل ظهر دوشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۱) دچار ریزش شد که در این سانحه تاکنون ۲۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

تصاویری از آواربرداری در ساختمان مترو پل، روز پنجم

۱ ساعت پیش
فسادی گسترده زمینه چین حادثه ی متروپل آبادان

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: آنچه مشخص است علت بروز حادثه متروپل آبادان فسادی گسترده میان مالک ساختمان، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های دارای مجوز و مسئول است که باید به طور جدی با آن‌ها برخورد شود تا اینگونه حوادث تکرار نشود.

۳ ساعت پیش
پیکر ۲۴ نفر از متروپل آبادان کشف شد

فرماندار ویژه آبادان گفت: نیرو‌های جست و جوگر و امدادی تاکنون موفق به کشف ۲۴ نفر از قربانیان حادثه متروپل آبادان شدند.

۴ ساعت پیش
آواربرداری از متروپل آبادان وارد مرحله جدیدی شد

وحیدی وزیر کشور گفت : با استقرار ۲ دستگاه جرثقیل سنگین کار آواربرداری از ساختمان متروپل وارد مرحله جدیدی شده و این عملیات در ۲ جبهه ساختمان رو به روی خیابان و ساختمان های پشت متروپل به صورت مکانیکی در حال انجام است.

او از برگزری نشست هایی با گروه های کارشناسی و کسب اجازه تخریب برخی سازه های مجاور ساختمان متروپل آبادان از سوی شهروندان دارای ملک در آن نواحی خبر داد.

به گفته وزیر کشور در حال حاضر برای کمک به توان و سلامت امدادگران علاوه بر حضور نیروهای تخصصی اقداماتی مانند اکسیژن رسانی به اعماق آوارها صورت می گیرد تا با دسترسی به طبقات و لایه های زیرین بتوان به شرایط مسلط تر شده و از وضعیت مفقودان احتمالی باخبر شد.  

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۴ ساعت پیش
بازدید معاون اول رییس جمهور از متروپل آبادان

محمد مخبر دزفولی، معاون اول رییس جمهور با حضور در محل حادثه برج متروپل آبادان از روند آواربرداری بازدید و عملیات آواربرداری را از نزدیک بررسی کرد.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۶ ساعت پیش
فوتی‌های متروپل آبادان به ۲۱ نفر رسید

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس تازه‌ترین آمار‌ها شمار متوفیان حادثه متروپل آبادان به ۲۱ نفر رسید.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16106847"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16106847?width=400&height=300"></script></div>
۶ ساعت پیش
آواربرداری از متروپل در حال انجام است + فیلم

 

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16106582"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16106582?width=400&height=300"></script></div>
۷ ساعت پیش
ریزش بخش هایی از سازه متروپل صحت ندارد

مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات گفت: نیروهای امدادی و خدماتی با تمام توان و با استفاده از تجهیزات لازم تا آخرین لحظه و تا زمان پیدا شدن آخرین فرد مفقود شده در محل حادثه متروپل آبادان حضور خواهند داشت.

به گفته او  نیروهای هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و شرکت ملی حفاری نیز اقدامات لازم برای تثبیت ساختمان حادثه دیده متروپل را انجام می دهند.

ولی پور شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریزش بخش هایی از سازه برج متروپل را تکذیب کرد و گفت: مردم به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر ریزش بخش دیگری از ساختمان و زیرآوار ماندن تعداد دیگری از افراد توجه نکنند و اخبار موثق را از منابع رسمی دریافت کنند.

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۷ ساعت پیش
تشییع پیکر ۱۳ قربانی حادثه متروپل آبادان

وحیدی، وزیر کشور گفت: تاکنون ۱۳ نفر از جان باختگان حادثه متروپل پس از تشخیص هویت به خاک سپرده شده اند و ۶ نفر هنوز خاکسپاری نشده اند، از این ۶ نفر، هویت سه نفر هنوز احراز نشده است.

روند تشییع و خاکسپاری قربانیان این حادثه از صبح ۲ روز قبل آغاز شد.

به گفته او با توجه به اینکه همه عوامل عملیات شیفت بندی شدند، آواربرداری و رسیدگی به آسیب‌دیدگان با دقت و حساسیت بالا به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.

 

۷ ساعت پیش
پلیس خوزستان از هیچ کمکی برای یاری رساندن به آسیب دیدگان دریغ نخواهد کرد

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در آبادان گفت:با خانواده عزیزان جانباخته در این حادثه و آسیب دیدگان ابراز همدردی داریم وآرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان این اتفاق ناگوار داریم.

سخنگوی فراجا گفت:با دستور ویژه فرمانده محترم کل فراجا، پلیس خوزستان ضمن آماده باش کامل و بکارگیری تمامی امکانات لازم به منظور ارائه خدمت رسانی به حادثه دیدگان و همچنین تسهیل در اقدامات ترافیکی، انتظامی و امنیتی به منظور امداد رسانی بهتر با هوشیاری و تلاش مضاعف تا ایجاد آرامش در صحنه از هیچ کمکی برای تسریع در فرآیند مدیریت بحران و یاری رساندن به آسیب دیدگان دریغ نخواهد کرد.

سردار حاجیان گفت: از مردم می‌خواهیم در منطقه حادثه حضور پیدا نکنند تا کار امداد و نجات سریعتر انجام شود.

۸ ساعت پیش
با توجه به حجم آوارها مقاوم‌سازی کنونی موقت است

وحیدی، وزیر کشور گفت:مقاوم ساری که در حال حاضر صورت گرفته کار موقتی است که بتوانیم پیکرها را راحت‌تر جستجو کنیم اما با توجه به حجم آوارها ،بسیار موقت است و باید به سرعت وارد مرحله خطرزدایی و کاهش بارهای وارده بر این سازه شویم.

او افزود:این کار از ظهر امروز با جرثقیل‌های موجود شروع شده و منتظر جرثقیل‌های جدیدتری هستیم تا بتوانیم در ابعاد مختلف توسعه بیشتری دهیم.

۱۹ ساعت پیش
افزایش تیم‌های تخصصی سگ‌های تجسس

مهدی، ولی پور، رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در حال حاضر با حضور ۲۲ تیم عملیاتی در منطقه و ۲۲ تیم پشتیبان در محل جمعیت هلال احمر آبادان آماده ارائه هرگونه خدمات هستیم و امروز به این ظرفیت ۸ تیم‌های تخصصی سگ‌های تجسس و ۲ تیم تخصصی آوار از استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر و کرمانشاه اضافه شده که در منطقه حضور دارند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16105279"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16105279?width=400&height=300"></script></div>
۲۱ ساعت پیش
پزشکی قانونی هویت جسد حسین عبدالباقی را تایید کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی نیز تایید شد.

۲۲ ساعت پیش
مجلس ، عاملان سانحه متروپل را معرفی می کند

محمدرضا رضایی کوچی ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش نحوه امدادرسانی دستگاه‌ها در خصوص سانحه متروپل آبادان در صحن مجلس قرائت شده و اشخاص و دستگاه‌های متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

۱ روز پیش
آواربرداری بی وقفه در متروپل

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عملیات آواربرداری در متروپل از ریزش ساختمان تا کنون بی وقفه در حال انجام است.

 

۱ روز پیش
عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل امشب پایان می یابد

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت : عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل تا آخر وقت امروز پایان می پذیرد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103876"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103876?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
آواربرداری از چند جهت در ساختمان متروپل ادامه دارد

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103498"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103498?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
چهار موکب در محل حادثه متروپل آبادان مستقر شد

مکی یازع رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: چهار موکب اربعین حسینی به منظور خدمات رسانی به امدادگران و نیروهای خدماتی مجاور برج متروپل مستقر شدند.

مکی یازع گفت: از ابتدای حادثه تاکنون ۴۰ هزار بطری آب معدنی، سه هزار کیک و آبمیوه توسط موکبداران تهیه و بین امدادگردان متروپل توزیع شده است.

او گفت:روزانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ وعده غذایی گرم تهیه و بین نیروهای امدادی توزیع می شود.

یازع گفت:تعدادی از موکبهای اربعین حسینی سراسر کشور برای حضور و خدمات رسانی اعلام آمادگی کردند که در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد شد.

او از مردم آبادان خواست با توجه به احتمال ریزش ساختمان و خطرات احتمالی از حضور مستقیم برای توزیع مواد غذایی خودداری کرده و موادغذایی را در اختیار ستاد عتبات عالیات واقع در روبه‌روی ناحیه مقاومت سپاه آبادان قرار دهند تا سریعا بین نیروهای عملیاتی، خدماتی وامدادی مستقر در محل حادثه توزیع شود.

رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: ماسک و برخی از تجهیزات مورد نیاز امدادگردان از جمله ۸۵ کلاه ایمنی و وسایل برش تهیه و در اختیار نیروهای امدادی قرار گرفت.

۱ روز پیش
کمبود امکانات و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه آبادان وجود ندارد

مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای عملیات آواربرداری حادثه متروپل آبادان کمبود امکانات و تجهیزاتی وجود ندارد.

او گفت: پس از وقوع حادثه و کمبود امکانات در منطقه از چندین شهرداری از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به عنوان معین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به آبادان ارسال شد.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: همچنین ‌۲ تیم حرفه‌ای آتش نشانی از تهران روز دوم حادثه تیم‌های عملیاتی از استان‌های اصفهان، شیراز، ایلام و شهرستانهای ماهشهر، اهواز، خرمشهر، شادگان با تمامی تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: حجم آوار در این حادثه بسیار بالاست که باعث کندی کار شده اما همه تلاش ما بیرون کشاندن افراد زیر آوار است.

جمالی‌نژاد گفت: هیچ کمبودی از لحاظ امکانات و تجهیزات لجستیکی برای آواربرداری ساختمان متروپل آبادان وجود ندارد و بسیاری از مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف استان خوزستان تجهیزات خود را به میدان آورده اند.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۱ روز پیش
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از لحظه خروج پیکر یکی از زیرآوار ماندگان در متروپل

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103385"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103385?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
آواربرداری در متروپل با حضور نیروهای امداد و نجات در چهارمین روز + فیلم

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103249"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103249?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
گروه های ارزیاب در تلاش برای رسیدن به زیرزمین متروپل

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت:عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان متروپل هستند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103250"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103250?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
همه سازه های بلند آبادان بررسی می شوند

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت : آزمون مهندسی تمام سازه های بلند این استان به ویژه آبادان با هدف جلوگیری از تکرار حادثه هایی مانند متروپل توسط کارشناسان متخصص تکرار خواهد شد.

به گفته او اگر مستحکم نبودن بنایی در بازآزمونی خود ثابت شد دستور تخلیه آن صادر می شود.

این مسئول از ارسال تجهیزات تخصصی آوار برداری به محل حادثه برای سرعت بخشی به آن خبر داد.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۱ روز پیش
عزاداری مردم آبادان در عزای جانباختگان حادثه ساختمان متروپل

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103770"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103770?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
لحظات حساس برشکاری ستون های فروریخته ساختمان متروپل + فیلم

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16102870"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16102870?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
ارسال تجهیزات بیشتر به متروپل آبادان

یک دستگاه جرثقیل از فاز ۲ پالایشگاه آبادان به منظور سرعت بخشیدن به ادامه کار آوار برداری در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به محوطه کارگاهی این حادثه ارسال شده است.

۱ روز پیش
فوت ۱۶ نفر در حادثه متروپل آبادان تایید شد

احسان عباسپور گفت: شمار جانباختگان در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان تا این لحظه ۱۶ نفر و مصدومان خارج شده از زیر آوار ۳۷ نفر است.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۱ روز پیش
استفاده از ماشین آلات امدادی سنگین جهت دسترسی به طبقات فوقانی و تسریع عملیات امدادرسانی + فیلم

این جرثقیل ۱۸۰تنی (به طول ۶۲متر) به منظور خارج سازی چیلرهای ساختمان به منظور سبک سازی از فاز دو پالایشگاه رسیده است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16102897"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16102897?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
مصاحبه مردمی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آبادان از کمک کردن مردم به امدادگران حادثه متروپل

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103361"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103361?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
حادثه متروپل با جدیت پیگیری می‌شود

دارابی گفت: موضوع حادثه متروپل از چندی بعد قابل بررسی است در این حادثه حتما تخلفاتی صورت گرفته که مراجع قضایی با حساسیت موضوع را دنبال می‌کنند.

۱ روز پیش
امنیت کامل در آبادان برقرار است

سردار مهدی حاجیان در محل حادثه گفت: امروز به دستور فرماندهی انتظامی کشور به صورت میدانی در آبادان حاضر شدیم و در ساعات اولیه به منظور تسهیل در امور و مرور و ایجاد محیط امن در محل حاضر امروز تعداد نیرو‌های بسیاری حضور دارند که شرایطی برای امدادگران تسهیل شود.

۱ روز پیش
پلاتوی میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آبادان از میانه آوار متروپل + فیلم

حفر ۶ دریچه برای دسترسی به افراد گرفتار در طبقات پایینی ساختمان در حال انجام است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16102962"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16102962?width=400&height=300"></script></div>
۱ روز پیش
کار با تمام توان و ریسک بالا در حال انجام است + فیلم

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: از تمام تجهیزات و ادوات آوار برداری به روز استفاده می کنیم.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16102989"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16102989?width=400&height=300"></script></div>
۲ روز پیش
متروپل آبادان خوزستان را سپاهپوش خود کرد

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز باتوجه به افزایش جانباختگان خوزستانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و مصدومیت تعدادی دیگر، روز پنج شنبه پنجم خردادماه ۱۴۰۱ در کل استان عزای عمومی اعلام کرد.

۲ روز پیش
مسیرهای منتهی به متروپل مسدود شد + فیلم

مسیرهای منتهی به ساختمان برای جلوگیری از بروز هرگونه خطر احتمالی مسدود شده است.

۲ روز پیش
احتمال ریزش متروپل سرعت آواربرداری را کم کرد

وزیرکشور گفت: به دلیل حساسیت بالا و احتمال ریزش بقایای متروپل سرعت آواربرداری کم شده است.

۲ روز پیش
فوت ۱۶ نفر در حادثه متروپل آبادان تایید شد

احسان عباسپور گفت: شمار جانباختگان در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان تا این لحظه ۱۶ نفر  و مصدومان خارج شده از زیر آوار ۳۷ نفر است.

به گفته او عملیات جستجو ، آواربرداری و امداد رسانی برای نجات شهروندان زیر آوار مانده احتمالی و بیرون آوردن پیکرهای جان باختگان حادثه بی وقفه در حال انجام است.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۲ روز پیش
متروپل آبادان تخریب نمی شود

آقای نامی گفت: ساختمان متروپل آبادان تا زمانی که همه ی حبس شدگان زیر آوار خارج سازی نشوند تخریب کامل نمی شود.

۲ روز پیش
۶ منفذ برای ورود به متروپل آبادان ایجاد شد

وحید شعبانی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان متروپل آبادان هستند.

به گفته او این عملیات باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود چرا که کوچکترین خطایی موجب ریزش ساختمان خواهد شد.

این مسئول گفت: با تمام قوا در تلاشیم تا در اولین فرصت به زیرزمین متروپل که احتمال می‌رود شماری از شهروندان در آنجا محبوس شده باشند دسترسی پیدا کنیم.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۲ روز پیش
روند آواربرداری از ساختمان متروپل + فیلم

آواربرداری در ساختمان ۱۰ طبقه متروپل با استفاده از تجهیزات خودرویی و لجستیک در محل حادثه همچنان ادامه دارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103042"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103042?width=400&height=300"></script></div>
۲ روز پیش
اعزام بیش از ۱۰۰ پزشک فوق تخصص به آبادان
سید محمد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۱۵ پزشک فوق تخصص از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به این شهرستان اعزام شدند.

این مسئول گفت:بیشتر مصدومان این حادثه از بیمارستان ترخیص شدند و تنها ۳ مصدوم همچنان بستری هستند که حال عمومی آن‌ها توسط ویزیت پزشکان متخصص و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان پایدار ارزیابی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ مصدوم در بخش و یک مصدوم نیز پس از انجام عمل موفقیت آمیز جراحی در icu هستند.

۲ روز پیش
شمار بازداشتی‌های حادثه متروپل آبادان به ۱۱ نفر رسید

فرماندار ویژه آبادان گفت: ۱۱ نفر از مسئولان محلی مقصر بروز حادثه‌ تروپل آبادان بازداشت شدند.

۲ روز پیش
هشدار ریزش دوباره متروپل آبادان

احمد وحیدی ، وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر با خطر جدی ریزش مجدد باقی‌مانده سازه متروپل در آبادان مواجه هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.

او از شهروندان خواست در محدوده‌ای که اعلام خطر شده، حاضر نشوند.

وزیر کشور گفت: احتمال ریزش مجدد سازه متروپل آبادان با ریسک بالایی وجود دارد، مردم با خروج از این محل اجازه کار را به ماشین‌آلات و نیروها بدهند.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۲ روز پیش
جزئیات تازه از صدور غیرقانونی پروانه ساختمان "متروپل" در سال ۹۶

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: پروانه ساختمانی متروپل غیرقانونی بوده است.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان
۲ روز پیش
موکب های آبادان تغذیه نیروهای امدادی حادثه متروپل را برعهده گرفتند

مکی یازع رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: موکب های اربعین حسینی با تهیه غذای گرم و ساندویچ تغذیه نیروهای امدادی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان را برعهده گرفتند.

به گفته مکی یازع در ۲ روز گذشته موکبداران بیش از ۶ هزار وعده غذای گرم و سرد را در ۶ آشپزخانه تهیه و بین نیروهای امدادی و کمک رسان توزیع کردند.

رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت:۶ حسینیه در اطراف محل حادثه برای اسکان نیروهای اعزامی از سایر شهرستان‌ها به آبادان در نظر گرفته شده است.

۲ روز پیش
اعزام تیم کارشناسان ساختمان وزارت راه و شهرسازی به محل ریزش ساختمان

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تیم کارشناسان دفاتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و توسعه مهندسی ساختمان به منظور بررسی دقیق دلایل وقوع حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل به محل اعزام شده‌اند که پس از بررسی‌ گزارش آن منتشر خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفت: پس از بررسی‌؛ عوامل متخلف و مقصر حادثه به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۲ روز پیش
ادامه آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان

آواربرداری در ساختمان ۱۰ طبقه متروپل برای دسترسی امدادگران به طبقه همکف و زیرین همچنان ادامه دارد.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی از لحظات اولیه وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با تلاش گروه‌های جست و جو و نجات و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر خوزستان آغاز شد.

 

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان

۲ روز پیش
لحظه ریزش متروپل از نمای پشت ساختمان + فیلم

این ویدئو لحظه ریزش متروپل را از نمای پشت ساختمان نشان می دهد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16103241"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16103241?width=400&height=300"></script></div>
۲ روز پیش
تا این لحظه در پی حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه آبادان ۱۴نفر فوت شدند

وحیدی، وزیر کشور گفت: در پی حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه آبادان تا شب (سوم خرداد) ۱۴ نفر فوت و ۳۲ نفر زخمی شدند که ۲۹ نفر از آن‌ها بهبود پیدا کرده‌ و از بیمارستان مرخص شدند، اما ۳ نفر در بیمارستان بستری هستند.

 

۲ روز پیش

تنها یک مصدوم حادثه متروپل در بخش مراقبت‌های ویژه است

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد مصدومان این حادثه در بیمارستان کم شده است و تنها یک نفر در بخش مراقبتهای ویژه و ۳نفر در بخشهای عادی بستری هستند.

او افزود:۲۸ مصدوم حادثه با حال مساعد از بیمارستانهای آبادان مرخص شدند.

نجات یک نفر دیگر از محبوسین متروپل

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمرگفت: با تلاش بی وقفه عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی، دقایقی پیش یک نفر دیگر «زنده» از زیر آوار ساختمان متروپل در آبادان بیرون کشیده شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16096381"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16096381?width=400&height=300"></script></div>

یک هیات سه نفره برای بررسی حادثه متروپل اعزام شدند

معاون اول رئیس جمهور به هیاتی سه نفره شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و مشاور خود ماموریت داد با عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزئیات پرونده ریزش ساختمان متروپل این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارائه کنند.

لحظه ریزش ساختمان متروپل از نمای دوربین مداربسته + فیلم

بستری ۶ مجروح در حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه آبادان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در طبقات بالای ساختمان ۱۰ طبقه آبادان کار جستجو نجات کاملاً به درستی انجام شده و تیم های زنده یاب افراد قابل توجهی را به صورت زنده شناسایی کرده و نجات دادند.

او افزود:در طبقه همکف و زیر زمین ساختمان عملیات سنگینی در خصوص آوار برداشتن و جستجوی افراد داریم.

در حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان ۶ نفر بستری هستند و حال آنها رو به بهبود است.

کولیوند می‌گوید: با توجه به شدت حادثه و آوار زیاد دقیقا نمی توانیم زمان پایان عملیات را اعلام کنیم، اما به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستیم.

با متخلفان ساختمان متروپل آبادان به شدت برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: کم کاری و نواقص در ساخت این ساختمان علت حادثه و جان باختن و مصدومیت چندین شهروند آبادانی شد که دستگاه قضا باید متخلفان را شناسایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: تمامی متخلفان این ساختمان باید تحت پیگرد جدی قرار گیرند تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

راه ورودی به طبقه همکف متروپل آبادان باز شد

پس از ساعت‌ها تلاش و آواربرداری راه ورودی به طبقه همکف برج ۱۰ طبقه متروپل آبادان باز شد، اما با توجه به شدت آوار همچنان دسترسی به مغازه‌ها و افراد گرفتار شده واقع در طبقه همکف مسدود است و نیاز به آوار برداری بیشتر دارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16095525"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16095525?width=400&height=300"></script></div>

شهروندان از متروپل فاصله بگیرند

پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به احتمال بالای خطر در اطراف محل سانحه و احتمال ریزش قسمت دیگری از ساختمان متروپل، در همین راستا ایمن سازی محیط آغاز شده است تا به سایرین آسیب وارد نشود و از شهروندان می‌خواهیم از متروپل فاصله بگیرند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، محیط پیرامونی ساختمان متروپل بسیار خطرناک است و شهروندان باید هر چه سریع‌تر محل را ترک کرده و حتی در ساختمان‌های خیابان امیری نیز حاضر نشوند تا میزان آسیب دیدگان حادثه افزایش پیدا نکند و امدادرسانی امدادگران هلال احمر به گرفتارشدگان احتمالی در زیرزمین ساختمان متروپل بدون مشکل صورت گیرد.

پرونده حادثه آبادان بدون اغماض رسیدگی می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تعدادی از عزیزان ما در حادثه ریزش متروپل آبادان  فوت و تعدادی زخمی شدند. با آبادانی‌های عزیز همدرد هستیم و این قول را به آنها می‌دهیم که هر کسی در این فرآیند مرتکب جرم شده باشد با قاطعیت برخورد می‌شود. باید مسائل پیشگیرانه رعایت شود تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.

سه طبقه از متروپل آبادان اضافه ساخته شده بود

به گفته آقای حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در زمان ساخت این پروژه، چندین بار مهندسان ناظر هشدارهای لازم را در رابطه با تخلفات و وضعیت بحرانی آن به شهرداری آبادان گزارش داده بودند.

طبق اطلاعات دریافتی از سازمان نظام مهندسی کشور، پروژه متروپل در سال ۹۶ پروانه ساخت اخذ کرده، اما طراحی ساختمان آن از سوی سازمان نظام‌ مهندسی انجام نشده است. این سازمان بیش از ۶ بار، هشدارهای لازم را درباره وضعیت بحرانی این پروژه داده بوده؛ چراکه حدود سه طبقه از برج متروپل اضافی ساخته شده و بر بحرانی شدن وضعیت این ساختمان دامن زده بود.

برج متروپل در زمینی به مساحت بیش از ۶ هزار مترمربع، در ۱۱ طبقه با ۳۵ متر بر در خیابان امیری آبادان ساخته شده که امکان دسترسی به این مجموعه، از خیابان‌های امیری، امام خمینی و سعدی هم وجود دارد.

طبق قانون سازمان نظام‌ مهندسی، این سازمان وظیفه قانونی و ابزار توقف پروژه‌ها را ندارد و فقط می‌تواند در طول فرآیند ساخت، گزارش تخلفات را به شهرداری ارائه دهد و شهرداری‌ها هستند که باید جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرند.

آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره این حادثه گفته، تمامی ابعاد حادثه آبادان در دست بررسی است و ما دستور داده‌ایم که در صورت تخلف ناظر پیمانکار و شهرداری با آن‌ها برخورد قاطع شود.

آبادان و خرمشهر غرق در عزا

در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولایت فقیه در استان خوزستان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جان باختگان حادثه به مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر اعلام کرد:  فردا، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در آبادان و خرمشهر عزای عمومی خواهد بود. 

زمان اتمام آواربرداری ساختمان متروپل مشخص نیست

وحیدی، وزیر کشور گفت: طبق آخرین آمار ریزش ساختمان متروپل آبادان ۱۰ نفر فوتی و ۳۲ نفر زخمی را به جای گذاشته است.

او گفت: مردم آبادان در منطقه حادثه حضور پیدا نکنند زیرا خطرناک است و کار برای مجریان حادثه سخت می‌کند.

به گفته وحیدی حساسیت آواربرداری بالاست و زمان اتمام آن مشخص نیست.

جسد مالک متروپل از زیر آوار بیرون کشیده شد

دادستان خوزستان گفت: بازداشت‌شدگان شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظرین این پروژه هستند.

او گفت: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان نیز که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی صادر شده بود، در جریان ریزش ساختمان در محل بوده و جسد وی از زیر آوار بیرون آورده شده است.

ادامه روند آواربرداری از ساختمان متروپل آبادان

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از دیشب گروه‌های آتش نشانی استان‌های تهران، اصفهان، ایلام و شهر‌های استان خوزستان برای امداد رسانی در این منطقه حضور پیدا کردند.

محمدحسن نامی گفت: دیشب بخشی از آوار برداری انجام شد و امروز به صورت فعال با دریافت تجهیزات خاص مثل دستگاه برش بتون و ستون‌های آهنی که می‌توانند کار را آسانتر کرده و سرعت بخشند روند آوار برداری ادامه دارد.

او گفت: ۲ منطقه عملیاتی در این محل وجود دارد که از سمت جلو و پشت ساختمان باید آوار برداری انجام شود تا بتوانیم هرچه سریعتر تا اواخر وقت امروز وضعیت را ساماندهی کنیم.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور تخریب این ساختمان می‌توان بر روی ساختمان همچوار تاثیر بگذارد به همین دلیل برای ایمن سازی ساختمان درخواست آهن آلات شده و اگر بتوانیم ستونی برای ایمنی ساختمان تخریب شده نصب کنیم می‌توانیم کار آوار برداری را بهتر پیش ببریم.

 

آخرین وضعیت ساختمان متروپل؛احتمال ریزش مجدد ساختمان با وجود ترک های عمیق

 

دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی، دو شهردار قبلی و ناظران پروژه در بین افراد دستگیر شده هستند.

صادق جعفری چگنی گفت: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

 

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری در متروپل آبادان/ ۱۱ نفر فوت شدند/ دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه

امداد رسانی به حادثه دیدگان ساختمان متروپل با سازماندهی بهتر ادامه دارد

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت :با تقسیم کار صورت گرفته از صبح امروز امدادرسانی به افراد احتمالی گرفتار زیرآوار روند بهتری گرفته است.

او گفت: تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان در محل حادثه حاضر هستند.

کولیوند می گوید:  هدف نخست ما برداشتن آوار است تا به زیر زمین دسترسی پیدا کنیم تا اگر فردی زیر آوار مانده بیرون کشیده شود.

 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16092530"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16092530?width=400&height=300"></script></div>

با کشف یک جسد دیگر تعداد کشته‌ها به ۱۱ نفر رسید 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16092621"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16092621?width=400&height=300"></script></div>
 
 
آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری در متروپل آبادان/ ۱۱ نفر فوت شدند/ دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه
 
آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری در متروپل آبادان/ ۱۱ نفر فوت شدند/ دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه

 با متخلفان حادثه متروپل آبادان برخورد قاطع می‌شود

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت‌: با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او گفت: با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می زنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت‌: امکانات و تجهیزات بیشتر امدادی به منطقه برای سرعت بیشتر عملیات آواربرداری ارسال شود.

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری در متروپل آبادان/ ۱۱ نفر فوت شدند/ دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری در متروپل آبادان/ ۱۱ نفر فوت شدند/ دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه

بیشتر بخوانید

حادثه پلاسکو امروز در آبادان تکرار شد

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ ۷ نفر فوت و ۲۹ نفر مصدوم شدند + فیلم

بی‌توجهی شهرداری آبادان به گزارش مهندسان ناظر علت حادثه متروپل

حضور وزیر کشور و معاون رئیس جمهور در محل ریزش ساختمان متروپل

معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر کشور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند.

وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد.احمد وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.

وقوع پدیده گرد و غبار با بیش از ۲۰ برابر حد مجاز عملیات آواربرداری را با مشکل مواجه کرده است.

 

ادامه آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16092050"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16092050?width=400&height=300"></script></div>

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از آخرین جزییات حادثه ساختمان متروپل در آبادان

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16091971"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16091971?width=400&height=300"></script></div>
کمک رسانی مردم به حادثه دیدگان متروپل آبادان
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16092153"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16092153?width=400&height=300"></script></div>

جلسه اضطراری بامدادی مدیریت بحران با حضور وزیر کشور و معاون اقتصادی رئیس جمهور در آبادان

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16091971"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16091971?width=400&height=300"></script></div>
بررسی میدانی وزیر کشور از ساختمان حادثه دیده متروپل
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16092127"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8143423/16092127?width=400&height=300"></script></div>

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری در متروپل آبادان/ ۱۰ نفر فوت شدند

مسئولان از شهروندان می‌خواهند از حضور در محل حادثه خودداری کنند تا عملیات امدادرسانی و آواربرداری مختل نشود.

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری و امدادرسانی در ساختمان متروپل آبادان + تصاویر

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری و امدادرسانی در ساختمان متروپل آبادان

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری و امدادرسانی در ساختمان متروپل آبادان

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری و امدادرسانی در ساختمان متروپل آبادان

آخرین جزئیات از ادامه آواربرداری و امدادرسانی در ساختمان متروپل آبادان

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

نظر شما