شناسهٔ خبر: 54211936 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

جزییاتی درباره 3 فیلم سینمایی جدید

صاحب‌خبر -

دست‌اندرکاران فیلم‌های «هناس»، «علفزار»، «سلفی با دموکراسی» که در روزهای آینده به نمایش درمی‌آیند، جزییاتی را از فیلم‌هایشان منتشر کردند. به گزارش ایسنا،‌ «علف‌زار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی برای اولین بار در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد و در ۱۳ رشته نامزد دریافت سیمرغ شد و ۴ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار را از این رویداد سینمایی دریافت کرد، از فردا 3 خردادماه به نمایش عمومی درمی‌آید. پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، صدف اسپهبدی و ... بازیگران «علف‌زار» هستند.
نمایش «هناس» از نیمه خردادماه
فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که از فیلم‌های به نمایش درآمده در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود، از نیمه خردادماه راهی اکران در سینماهای سراسر کشور می‌شود. این فیلم سینمایی با برداشتی از سلسله ترورهای دهه ۸۰ تا ۹۰، نخستین اثر با محوریت پرداخت به زندگی شهدای هسته‌ای است که به روایتی آزاد از داستان زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد می‌پردازد. پرداختی ملموس و زنانه از شخصیت شهره پیرانی همسر این شهید هسته‌ای که تلاش‌های او برای حفظ امنیت خانواده‌اش را به تصویر می‌کشد. فیلم‌نامه «هناس» که در ژانر ملودرام عاشقانه به نگارش درآمده، تلاش دارد مخاطب را با عمق تلخی ماجرای ترور افراد شاخص ملی آشنا کند. ماجراهای هولناکی که روز یکشنبه (یک خردادماه)، شاهد یکی دیگر از این سلسله ترورها، یعنی ترور شهید حسن صیادخدایی که صحنه شهادت او در ماشین و با ضرب گلوله تداعی‌کننده لحظه ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد است، بودیم. مریلا زارعی در نقش شهره پیرانی و بهروز شعیبی در نقش داریوش رضایی‌نژاد دو بازیگر اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«سلفی با دموکراسی» از چهارشنبه روی پرده سینماها
فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی از چهارشنبه ۴ خردادماه با سرگروهی سینما کوروش روی پرده می‌رود. «سلفی با دموکراسی» داستانی ماورائی دارد و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن تقریباً در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها:

نظر شما