شناسهٔ خبر: 54211585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شمار کشته‌شدگان ساختمان متروپل آبادان به هفت نفر رسید/ ۸ تن از عوامل حادثه بازداشت شدند

طبق آخرین گزارش‌ها از میزان تلفات جانی فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان، تاکنون هفت نفر جان باختند و ۲۹ نفر نیز زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، طبق آخرین گزارش‌ها از میزان تلفات جانی فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان که ظهر امروز (دوشنبه ۲ خرداد) رخ داد، تاکنون هفت نفر جان باختند و ۲۹ نفر نیز زخمی شدند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: طبق بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که دیگر فردی در طبقات بالای ساختمان گرفتار نیست، و جست‌وجوی حادثه‌دیدگان در طبقات ساختمان نیز تقریبا به اتمام رسیده است.

 

«وحید شعبانی» با بیان اینکه در حال حاضر آواربرداری در طبقه همکف انجام شده و اکنون بیشتر مشکل در زیرزمین ساختمان است افزود: قسمت دوم این ساختمان آسیب بسیاری دیده و در صورت بی‌دقتی در آواربرداری هر لحظه امکان فروریختن ساختمان وجود دارد که در صورت وقوع این اتفاق هم عوامل امدادی آسیب می‌بینند و هم نجات افراد با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه علائم حیاتی به صورت سیگنال از طریق دستگاه‌های زنده‌یاب به دست آمده که نشان از گرفتار شدن احتمالی افرادی در طبقه زیرزمین ساختمان است تصریح کرد: برای جست‌وجوی آسیب‌دیدگان سه تیم با دستگاه زنده‌یاب و سه تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در محل حادثه مستقر هستند و در حال جست‌وجو نجات افراد هستیم.
 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تلاش برای دسترسی به زیرزمین و نجات گرفتاران احتمالی بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ساختمان به بهره‌برداری کامل نرسیده بود کسی از تعداد افراد موجود در ساختمان در زمان حادثه اطلاعی ندارد.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با صدور دستوری به بازرس کل ویژه استان خوزستان ماموریت داد ضمن نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان، ابعاد مختلف موضوع را بررسی و متخلفین احتمالی را به مراجع قضایی و اداری معرفی کند.

 

«ذبیح‌الله خدائیان» ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به «محمد آقاجری» بازرس کل ویژه استان خوزستان، به وی ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوزهای ساخت و ساز بررسی و نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان نیز ابراز کرد: تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپل آبادان به هشت نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح، ۶ نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضارشدگان حضور دارند.

 

«علی دهقانی» یاد آور شد: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 

ستاد مردمی سالگرد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر «شهری در آسمان»، به احترام داغدیدگان حادثه متروپل آبادان، جشن بزرگ چهل‌امین سالگرد آزادسازی خرمشهر را لغو کرد.

 

قرار بود فردا سوم خرداد در محوطه بیرونی مسجد جامع خرمشهر شاهد جشن بزرگ چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر باشیم، ولی ستاد مردمی این برنامه تصمیم گرفت به احترام درگذشتگان این حادثه تلخ، جشن فردا تعطیل شود.

 

پایان پیام/72

نظر شما