شناسهٔ خبر: 54211180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونگی رعایت حجاب برای مجریان زن افغانستان روشن شود

رئیس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان در دیدار با مسئولان وزارت امر به معروف و نهى از منکر، ضمن تایید رعایت حجاب از سوی مجریان رسانه‌ها بر روشن شدن چگونگی رعایت حجاب از سوی آنان تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

رهبری انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان می‌گوید: به دنبال دستور رعایت حجاب از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان بحث‌ها و رایزنی‌ها را مبنی بر چگونگی رعایت حجاب و پوشش مجریان زن هنگام ظاهر شدن در تلویزیون‌ها با این وزارت، آغاز کرده است.

به گفته حجت‌الله مجددی، رعایت حجاب از سوی مجریان و کارمندان تلویزیون‌ها و سایر رسانه‌ها در اولین روز صدور این فرمان دلیل این ادعا است، مگر تحقق هدایت برای استفاده از ماسک مستلزم تهیه چارچوب رهنما مبنی بر چگونگی نوع پوشش مجریان رسانه‌ها است.

او گفت: پوشیدن ماسک در گفتگو و رایزنی‌ها باید مشخص شود تا مورد اتفاق طالبان، رسانه‌ها و نهاد‌های پشتیبان رسانه‌ها قرار گیرد و از جانب دیگر سهولت برای مجریان نیز به بار آورد.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ابراز امیدواری می‌کند که این گفت‌وگو‌ها در روز‌های پیش‌رو باعث رسیدن به یک نتیجه ملموس، برای همه قابل قبول گردد.

‏سخنگوی این وزارت یک بار دیگر تاکید کرد که این تصمیم قطعی است و در این باره، جایی برای بحث و مخالفت وجود ندارد.

‏از سویی هم، مجریان زن می‌گویند که پوشیدن ماسک در جریان برنامه‌های تلویزیونی، شیوه سخن گفتن و کار آنان را دشوار می‌سازد.

نظر شما