شناسهٔ خبر: 54209534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آژانس بهداشت اتحادیه اروپا: سرایت آبله میمون با تماس افراد مبتلا صورت می گیرد

تهران-ایرنا- مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ روز دوشنبه گزارش داد که سرایت ویروس آبله میمون بین انسان‌ها تحت شرایط خاصی رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، آژانس بهداشت اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد بیماری آبله میمون به راحتی بین انسان‌ها منتشر نمی‌شود و سرایت آن از فردی به  فرد دیگر تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) گفت: سرایت این ویروس بین انسان‌ها از طریق تماس نزدیک با مواد عفونی ناشی از ضایعات پوستی یک فرد آلوده یا قطرات تنفسی در تماس چهره به چهره طولانی مدت می‌افتد.

این گزارش اشاره می‌کند که اکثر بیماران مبتلا به آبله میمون در اروپا مردان همجنس‌گرا بودند و ماهیت ضایعات ارائه‌شده در برخی موارد نشان می‌دهد که انتقال در طول رابطه جنسی رخ داده است.

آژانس بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داد افرادی که شرکای جنسی متعددی دارند بیشتر در معرض خطر عفونت هستند.

این آژانس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه می‌کند که بیماران آبله میمون را ایزوله کنند و مانع تماس فیزیکی مبتلایان با دیگران شوند تا بثورات به طور کامل بهبودی یابند.

از آغاز ماه می (یازدهم اردیبهشت) تا کنون چندین مورد آبله میمون در ۹ کشور اروپایی اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوئد و هلند ثبت شده است.

آبله میمون ویروسی است که از حیوانات به انسان منتقل می شود و علائمی از جمله تب، بثورات پوستی و تورم غدد لنفاوی دارد.

نظر شما