شناسهٔ خبر: 54208150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس:

دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر باید در جامعه تبیین شود

گناوه- فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر حماسه‌ای بزرگ است که دستاوردها و ویژگی های آن باید در جامعه تبیین و بازگو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین کارگر عصر دوشنبه در آئین گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر در مصلای جمعه گناوه اظهار داشت: به فرموده خداوند اگر خداوند را یاری کنید خداوند شما را یاری می‌کند و ثابت قدم می‌دارد.

فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس با اشاره به فرموده امام راحل که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» افزود: در دوران دفاع مقدس ده‌ها عملیات بزرگ و کوچک انجام و شهدای گرانقدری تقدیم و حماسه‌های بزرگی آفریده شد اما در این میان عملیات فتح خرمشهر فوق عملیات‌ها بود که دستاوردهای زیادی به همراه داشت.

وی گفت: عملیات فتح خرمشهر و بزرگداشت سالروز این عملیات بزرگ فقط به دلیل آزادسازی خرمشهر و صرفاً یک عملیات نیست بلکه حماسه‌ای بزرگ است که دستاوردهای آن باید در جامعه تبیین و بازگو شود.

کارگر ادامه داد: با برعهده گرفتن فرماندهی کل قوا توسط امام راحل (ره) دستور فرمودند که ارتش و سپاه در کنار هم در طرح ریزی و برنامه ریزی عملیات‌ها و هم در اجرای عملیات‌ها مشارکت داشته باشند که منجر به انجام در دوران دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی شد.

فرمانده اسبق منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر گفت: گرامیداشت فتح خرمشهر فقط به دلیل آزادسازی شهر خرمشهر نیست بلکه به دلیل ویژگی‌ها و ارزش‌های بسیار زیاد است که برجای گذاشت و و امروز باید از این ویژگی‌ها درس و الگو بگیریم.

دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر باید در جامعه تبیین شود

وی تصریح کرد: تقویت روحیه، افزایش اعتماد به نفس، تقویت انگیزه، بصیرت افزایی، ارتباط بیشتر و مستمر ارتش و سپاه و وحدت و انسجام بین ملت، نیروهای مسلح و ولایت از ابعاد و ویژگی‌های مهم عملیات غرورآفرین بیت المقدس است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و دستاوردهای آن باید در جامعه بیان شود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز این عملیات‌ها وجود دارد و دشمن نیز در مقابل ما ایستاده و همچنان فعال است تصریح کرد: دشمنان می‌کوشند تا ملت ما را از دین، ارزش‌های انقلاب و مکتب اهل بیت و اسلام راستین و ولایی برگرداند و نسبت به نظام دلسرد کنند اما باید در برابر آنها با تبعیت از ولایت فقیه و بهره‌گیری از دستاوردهای آزادسازی خرمشهر و این پیروزی‌ها الگو بگیریم و دفاع کنیم.

فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس بیان کرد: گرامیداشت فتح خرمشهر برای درس گرفتن است و خداوند با صراحت فرموده اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می‌کنم و ما همچنان به این ایستادگی و مقاومت و یاری خداوند نیازمند هستیم و باید با تبعیت پذیری از ولایت و یاری گیری از خداوند در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی گفت: در چهل سال پیش دشمن کجا قرار داشت و امروز در کجا قرار دارد باید وضعیت این چهل سال را بررسی کنیم، کشورهایی که از صدام و رژیم بعث حمایت و پشتیبانی می‌کردند و اسلحه و مهمات در اختیار آنها قرار می‌دادند به چه سرنوشتی دچار شدند و امروز کجا هستند، در حالی که ایران اسلامی هر روز در مقتدرتر و روز به روز بر عظمتش اضافه می‌شود.

دستاوردهای حماسه فتح خرمشهر باید در جامعه تبیین شود

در این آئین معنوی پیکر پاک یک شهید گمنام بر دوش نیروهای بسیج با استقبال گرم و پرشور مردم ولایتمدار گناوه در بین حاضران گردانده و ادای احترام شد.

سخنان فرماندهی سپاه ناحیه، سخنان امام جمعه گناوه، اجرای سرود سلام فرمانده با حضور نونهال و نوجوان پسر و دختر و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان گناوه در عملیات بیت المقدس از دیگر بخش‌های برنامه بود.

نظر شما