شناسهٔ خبر: 54206595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده مجلس: در عمر ۹ ماهه دولت اتفاق جدیدی در حوزه مسکن رخ نداده/ در بحث سیمان، آهن و میلگرد هنوز دچار مشکل هستیم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال می‌تواند بر کاهش التهاب بازار مسکن تاثیر بگذارد، گفت: دولت علی رغم خیز بلندی که در اوایل داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال می‌تواند بر کاهش التهاب بازار مسکن تاثیر بگذارد، گفت: دولت علی رغم خیز بلندی که در اوایل داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

عادل نجف زاده در خصوص قانون جهش تولید مسکن، گفت: تامین زمین رایگان در نقاط خوب کشور و استفاده از ظرفیت تمام بانک های کشور از جمله مولفه‌هایی بود که مجلس برای اجرای قانون جهش تولید مسکن فراهم کرد که اجرای این قانون، می‌تواند فضای کسب و کار و اشتغال در کشور را رونق دهد زیرا فعال سازی بخش مسکن می تواند ۷۰۰ شغل ایجاد کند.

او ادامه داد: دولت علی رغم خیز بلندی که در اوایل کار داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

نماینده مردم خوی در مجلس تصریح کرد: فضای بازار، فضای عرضه و تقاضا است و به اندازه کافی عرضه نداریم؛ تقاضاها دقیق نبودند که با آمایش سرزمین به دنبال آن بودم که دقیقا بدانیم چه مقدار مسکن نیاز داریم و تولید ۱ میلیون مسکن ما را به این افق می رساند؛ اما متاسفانه عدم همراهی بانک ها و عدم توجه استراتژیک وزارت راه به مسکن، باعث کُندی شده است. دولت عمر ۹ ماهه را طی می کند اما اتفاق جدیدی رخ نداده است و لازم است شخص رییس جمهور به این موضوع ورود کرده و وضعیت را در شورای عالی مسکن سامان دهد.

نجف زاده با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال، التهاب بازار را کاهش می‌دهد، گفت: اخذ مالیات بر خانه های خالی که با وجود تصویب در مجلس هنوز سازوکار آن در دولت تعریف نشده است ، اگر اجرایی شود، موثر خواهد بود. همچنین در بحث سیمان، آهن و میلگرد هنوز دچار مشکل هستیم که همه این موارد باید در کنار هم ساماندهی شود تا هم تولید مسکن رخ دهد و هم نظارت بر اجاره بها صورت بگیرد.

او در خصوص طرح مجلس برای ساماندهی بازار اجازه بهاء گفت: در کمیسیون، طرحی را با عنوان نظارت بر بازار اجاره بهاء دنبال می کنیم و به دنبال این هستیم که این طرح تا چهارشنبه به صحن برسد و تصویب شود که تصویب و اجرای آن، التهاب بازار را کاهش و نرخ رشد بی رویه اجاره بها را کنترل می‌کند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما