شناسهٔ خبر: 54204074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

پیام سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد:

جوانان کشورمان امروز با تأسی از فرهنگ عشق به وطن، در سنگر علم و دانش به دنبال تحقق آرمان‌های ملت هستند

دکتر سیده صفیه موسوی سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در پیامی به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد یاد و خاطره امام بزرگوار، شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

دکتر صفیه موسوی  سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی  پیامی به مناسبت سوم خرداد صادر کرد:

گرامیداشت روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی؛ سوم خردادماه، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را باید فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاههای خطیر تاریخی برای دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت و تعالی کشور دانست. عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ را رقم زد، نقطه عطف سرنوشت‌سازی در روند جنگ تحمیلی ۸ ساله و دفاع مقدس ملت ایران به شمار می‌رود که در ادامه آن با تغییر موازنه قدرت و ابتکار عمل در صحنه نبرد به نفع رزمندگان اسلام، توانایی ماشین جنگی صدام و حمایت‌های همه جانبه و فراگیر ابرقدرت‌های غرب و شرق و همراهی ارتجاع عرب از حزب بعث عراق، در عرصه مقابله با انقلاب اسلامی مورد تردید جدی قرار گرفت. تداوم سلحشورانه دفاع مقدس پس از آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن تدریجی اشغالگران و متجاوزین بعثی از سرزمین مقدس ایران نه تنها آرزوی شوم استکبار جهانی در سقوط نظام جمهوری اسلامی را برآورده نساخت بلکه سرانجام با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و سربلندی ملت ایران در این جنگ نابرابر، فرهنگ مقاومت و پایداری فرزندان انقلاب و امام راحل (ره) به الگوی ملت‌های منطقه و جوامع استکبارستیز در اقصی نقاط جهان تبدیل شد.

 سرافرازی و سربلندی ایران که باگذشت ربع قرن از دفاع مقدس هشت ساله جایگاه ممتاز، شکوهمند و تأثیرگذار فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی را به واقعیت انکارناپذیر دوره معاصر تبدیل کرده است مرهون حماسه همیشه جاری مقاومت، ایثار و فداکاری بر پهنه این کشور است که بربلندای آن نام فاتحان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر می درخشد. امیدواریم که در خرمشهرهای فرهنگی و اقتصادی همانند خرمشهر نظامی پیروزی حاصل گردد.
 این روز یادآور یکی از بزرگ ترین رویدادهای تاریخ ایران اسلامی است، روزی که لشکر اسلام بر دشمن بعثی چیره گشت و خرمشهر قهرمان را از چنگال متجاوزان رها ساخت.

بی تردید، در آن مقطع حساس تاریخی، حمایت ها و رهبری بی نظیر امام راحل،  با همراهی و همدلی فرماندهان دوران دفاع مقدس، برگ زرینی را در تاریخ حیات جمهوری اسلامی رقم زد.

خوشبختانه جوانان کشورمان که در دوران دفاع مقدس لباس رزم برتن کرده بودند، امروز با تأسی از همان فرهنگ عشق به وطن، در سنگر علم و دانش به دنبال تحقق آرمان‌های ملت هستند و نشان دادند که راه پیشرفت و توسعه کشور در گرو تقویت بنیه های علمی خواهد بود. آزاد سازی خرمشهر به یاد ماندنی ‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می کنیم. فتح خرمشهر بزرگ ترین پیروزی بزرگ ایران بر دشمن بود که قدرت واقعی جمهوری ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به جهانیان نشان داد.

اینجانب با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره امام بزرگوار، شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، توفیق همگان را در مسیر پاسداشت این روز بزرگ از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

نظر شما