شناسهٔ خبر: 54199261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

کرمانشاه 54 شهید روحانی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است

زهرا مرادی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: این استان 54 شهید روحانی شیعه و سنی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان امروز(دوم خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش برجسته علمای دین در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: علمای دین با شهادت خود از دین و ارزش‌ها دفاع کرده و می کنند، لذا باید قدرشناس عالمان دینی باشیم. 

جلیلیان با اشاره به نقش برجسته علمای دین در عرصه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور پیدا کرده و همراه دیگر هموطنانمان از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و در دیگر بحران های طبیعی مثل سیل و زلزله و ... نیز همواره پای کار بوده اند.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا هم روحانیت از آنچه در توان داشتند برای خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکردند، کما اینکه در همان روزهای نخستین شیوع بیماری که نگرانی ها زیاد بود و حتی نزدیکان فوتی‌های کرونایی هم جرئا نزدیک شدن به جنازه عزیزانشان را نداشتند، روحانیت داوطلبانه پای کار آمده و کارهای کفن و دفن فوتی‌های کرونایی را عهده دار شدند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وحدت بین شیعه و سنی در استان در سایه تلاش های علمای دینی داشت و گفت: اگر امروز شیعه و سنی در استان کرمانشاه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارد، مرهون تلاش های روحانیت است.

 وی با بیان اینکه آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه جزو چهره های وحدت بخش شناخته شده است، گفت: ایشان به همراه ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه تلاش های زیادی در راستای اتحاد بیشتر شیعه و سنی در استان انجام داده اند که نمونه آن را  در استقبال مثالی زنی مردم منطقه اورامانات در سفر مقام معظم رهبری به این منطقه درسال 1390 شاهد بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی برای اولین بار در کشور هستیم، افزود: این کنگره چهارم خرداد با گرامیداشت 54 شهید روحانی شیعه و سنی استان به همراه چهار هزار شهید روحانی کشور در شهر قم برگزار خواهد شد.

وی  اشاره ای هم به برگزاری یک مراسم به صورت همزان با برگزاری کنگره شهدای روحانی در قم در کرمانشاه داشت و گفت: این مراسم روز چهارم خرداد در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار خواهد شد.

جلیلیان برگزاری کنگره شهدا را تجلیل از ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: دشمن به دنبال این است که رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، لذا باید با برگزاری مراسم پاسداشت برای شهدا اجازه ندهیم جانفشانی های شهدا در دوران دفاع مقدس کمرنگ شود.


باید از رخدادهای فتح خرمشهر درس بگیریم

وی سپس با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، از عملیات فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس کشور یاد کرد و افزود: پیروزی در این عملیات مهم و آزادسازی خرمشهر در سایه اتحاد و همدلی رزمندگان اسلام فتح بابی برای پیروزی های دیگر نظام در دوران دفاع مقدس بود.

جلیلیان از فتح خرمشهر به عنوان یک روز ماندگار در تاریخ یاد کرد و افزود: باید از رخدادهای فتح خرمشهر درس بگیریم.

جلیلیان با بیان اینکه فتح خرمشهر بر اساس محاسبات مادی کاری نشدنی بود، گفت: شکست در عملیات فتح خرمشهر برای صدام آنقدر سخت بود که پس از این شکست او اقدام به اعدام سه تن از فرماندهان برجسته نظامی نزدیک خود کرد.

جلیلیان  با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار و تجلی اراده خداوند بود، ادامه داد: در این عملیات مهم 16 هزار نفر از صدامیان کشته و 19 هزار نفر اسیر شدند و غنایم جنگی زیادی برای رزمندگان اسلام همراه داشت.
 

انتهای پیام

نظر شما