شناسهٔ خبر: 54198115 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۴ تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده سیستان و بلوچستان/ اعلام آماده باش نارنجی در منطقه

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه چهار تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام شده است، گفت: این حادثه تاکنون خسارت مالی و جانی نداشته است.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع زمین لرزه ۵.۵ بیشتری در استان سیستان و بلوچستان، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی یه منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مرکز وقوع زلزله ۱۰۶ کیلومتر با زاهدان فاصله دارد، ادامه داد: ساعت ۱۲ و ۶ دقیقه زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتر، عمق ۱۶ کیلومتری زمین در غرب سرجنگل استان سیستان و بلوچستان را لرزاند و چهار تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به منطقه اعزام شده‌اند و یک تیم نیز به صورت آماده باش قرار دارد.

ولی پور با بیان اینکه به دلیل خالی بودن سکنه تا ۱۵ کیلومتر در منطقه، خسارتی گزارش نشده است، گفت: برای منطقه زلزله زده آماده باش نارنجی و برای بقیه مناطق استان خسارت زرد اعلام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه این زلزله در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد، گفت:‌ شهرها و مناطقی مانند سرجنگل، مسجد حضرت ابوالفضل و نوک آباد تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند البته با توجه به عمق بالای این زلزله احتمال وقوع خسارت شدید کمتر است.  

نظر شما