شناسهٔ خبر: 54198037 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور دستورالعمل دورکاری برای میلیون‌ها نفر در پکن

تهران – ایرنا – مقام های پکن دستورالعمل دورکاری را برای ۲۲ میلیون شهروند ساکن پایتخت تمدید کردند تا از شیوع هرچه بیشتر کووید – ۱۹ جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، همچنین تست های کرونایی بیشتری در شانگهای انجام و کنترل های بیشتری اعمال شد تا وضعیت صفر کووید در این شهر پس از دو ماه قرنطینه برقرار شود.

۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در پایتخت چین برای ۲۲ می (۱ خرداد) شناسایی شد که ۶۱ مورد بیش از روز قبل از آن و بالاترین آمار روزانه تاکنون در طول شیوع یک ماهه بود. در شانگهای نیز کمتر از ۶۰۰ مورد روزانه ابتلا برای ۲۲ می گزارش شد.

تحلیلگران هفته گذشته تخمین زدند کمتر از ۵ درصد از شهرهای چین موارد ابتلا را گزارش کرده اند که این رقم کمتر از یک چهارم رقم اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) بوده است. با این حال، نگرانی همچنان در شانگهای و پایتخت باقی است.

در پنج بخش از ۱۶ بخش شهر پکن به ساکنان توصیه شده است از منزل کار کنند و از حضور در جاهای شلوغ بپرهیزند. کسانی که مجبورند در محل کار حاضر شوند، باید نتیجه منفی تست پی سی آر گرفته شده ظرف ۴۸ ساعت را همراه داشته باشند و فقط باید بین محل کار و منزل تردد کنند.

پکن قبلا حمل و نقل عمومی را محدود کرده و به برخی مراکز فروش و فروشگاه ها که موارد جدید ابتلا در آن شناسایی شده، دستور پلمپ داده است.

این محدودیت ها در پکن، شانگهای و شهرهای دیگر آسیب های اقتصادی قابل توجهی را در پی داشته و زنجیره تامین جهانی و تجارت بین المللی را مختل کرده است.

غلبه بر سویه اومیکرون که برای اولین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان شناسایی شد، حتی با وجود تمهیدات سخت همچنان دشوار است.

در شانگهای که بیش از ۲۵۰ خط اتوبوسرانی و بخش کوچکی از سیستم مترو در روز یکشنبه بازگشایی شد، بسیاری از مناطق خبر از تست های گروهی بیشتری برای روزهای پیشرو داده اند و از ساکنان خواسته شده است مجتمع های خود را ترک نکنند.

این مرکز تجاری ۲۵ میلیون نفری طی هفته گذشته به افراد بیشتری اجازه داد منازل خود را برای مدتی محدود ترک کنند، اما به طور کلی در نظر دارد محدودیت های بیشتری را در ماه جاری به اجرا گذارد قبل از آنکه قرنطینه دو ماه از ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) در این شهر لغو شود.

در حالی که به افراد بیشتری اجازه خروج داده شده اما تعدادی از ساکنان مناطق مختلف شانگهای گفتند که به آنها در مورد موارد جدید ابتلا گزارش شده است که نیاز به محدودیت های جدید در رفت و آمد احساس می شود.

 از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) همه پرسنل در مناطق قرنطینه و کنترل شده با ترکیب آزمایش های آنتی ژن و تست تشخیص اسید نوکلئیک غربالگری می شوند و پرسنل مناطق احتیاط نیز تحت آزمایش های آنتی ژن قرار می گیرند.

براساس نتایج غربالگری و شرایط خطرناک، مناطق در شانگهای به مناطق قرنطینه، کنترل شده و احتیاطی طبقه بندی شده است.

نظر شما