شناسهٔ خبر: 54193350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حکم قصاص قاتل محیط بانان زنجان اجرا شد

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: حکم قاتل دو محیط‌‌ ‌بان زنجانی که در هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان با تیر جنگی آن‌ها به شهادت رسیدند اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی به شهادت رسیدن دو نفر از محیط‌بانان در حین انجام مأموریت در زنجان توسط افراد ناشناس، برای پیگیری بررسی موضوع و بازداشت مرتکبان دستورات فوری صادر شده بود.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: در همین راستا نظر به حساسیت و آثار روانی و اجتماعی موضوع بر مردم ، پرونده مذکور در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و حکم نهایی صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح امروز (دو شنبه دوم خرداد ماه 1401) در محل زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

 

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی با جدیت و بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد و نمونه بارز این امر اجرای همین حکم بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم پرونده با فوریت رسیدگی و حکم اجرا شود.

 

شامگاه ۱۶ فروردین ماه سال گذشته، در منطقه فیله خاصه‌ی زنجان، در درگیری شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان ، ۲ محیط بان زنجانی به شهادت رسیدند.میکاییل هاشمی ۴۲ ساله و مهدی مجلل ۳۴ ساله که در راه حفاظت از حیات وحش و حفاظت از محیط زیست به فیض شهادت رسیدند.

 

مظنونان اصلی شهادت محیط بانان زنجانی با تلاش پلیس، درکمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شدنداین دو محیط بان پس از شناسایی شکارچیان متخلف، به صورت قانونی وارد عملیات شده و پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

پایان پیام/73

نظر شما