شناسهٔ خبر: 54192026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستگیری شکارچیان متخلف در کاشان

جلال جلیلی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از دستگیری دو شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اللهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از دستگیرشدگان، متخلف حرفه‌ای است که برای چندمین بار در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک اقدام به شکار کرده و پرونده‌های قضایی او در حال بررسی است.

وی افزود: شکارچیان متخلف همراه با لاشه یک رأس بز وحشی و وسایل شکار که از آنها کشف شد، پس از تشکیل پرونده برای فرایند قانونی تحویل مرجع قضایی کاشان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان گفت: هم‌زمان با روز تنوع زیستی، محیط‌بانان با همراهی جمعی از همیاران و تلاش‌گران عرصه محیط زیست با هدف حفظ گونه‌های جانوری اقدام به ساخت آبشخور و نصب مخزن آب در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان کردند.

دولتخواه تصریح کرد: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد و از سال ۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته، اما حفظ تنوع زیستی و گیاهی این منطقه نیازمند همکاری شهروندان است.

وی تأکید کرد: نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری، آثاری مثل تخریب منابع آب و خاک، آلودگی هوا و بر هم خوردن تعادل زیست بوم را به دنبال دارد که همه آنها منجر به پیامدهای فاجعه‌آمیزی برای حیات انسان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان گفت: غنای طبیعت هر منطقه، وابسته به حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی و میکرو ارگانیسم‌ها است که در چرخه حیات اثرگذار هستند و مشارکت شهروندان در کنار مأموران محیط زیست مانع از تخریب زیستگاه‌ها توسط افراد متخلف می‌شود.

دولتخواه افزود: علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان این مجموعه که براساس وظیفه ذاتی خود برای حفظ تنوع زیستی تلاش می‌کنند، همکاری قابل تقدیر شهروندان و تشکل‌های مردمی و فعالان محیط‌زیست نیز در این زمینه نقش‌آفرین است.

انتهای پیام

نظر شما