شناسهٔ خبر: 54189513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها در پی شهادت سردار صیادخدایی

تهران - ایرنا - برخی مقامات و شخصیت ها در پیام‌های جداگانه، شهادت سرهنگ پاسدار «حسن صیادخدایی» توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی را تبریک و تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «حسن صیاد خدایی» عصر یکشنبه با شلیک پنج گلوله در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی به شهادت رسید. در پی این واقعه، جمعی از مقام‌ها و شخصیت‌ها با انتشار پیام‌هایی شهادت این پاسدار سرافراز اسلام را تبریک و تسلیت گفتند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتی نوشت:  «بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم.»

همچنین محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیتی با هشتگ اللهم_ارزقنا در توییتر نوشت: شهادت مظلومانه شهید حسن صیاد خدایی که از شاگردان سرافراز مکتب حاج قاسم بود نشان داد که فرهنگ شهادت، ساده زیستی و مقاومت در بین پاسداران ایران اسلامی، از همیشه زنده تر و جاری تر است.

ترور شهید خدایی زبونی و شقاوت رژیم صهیونیستی را آشکارتر ساخت

محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در پیام با تبریک و تسلیت شهادت حسن صیاد خدایی یکی از مدافعان حرم به پیشگاه حضرت‌ولی‌عصر اروحناله‌الفداء، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مردم شریف ایران، همرزمان و خانواده بزرگوار ایشان و با بیان آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» نوشت: وقوع حادثه تروریستی شهادت پاسدار سلحشور، مدافع حرم، شهید حسن صیاد خدایی بار دیگر چهره سرشار از زبونی و شقاوت رژیم صهیونیستی را آشکارتر ساخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان کوردل که از مصاف با صبر و مقاومت و ایثار این ملت عاجز و ناتوان گشته‌اند به این گونه اقدامات ذلیلانه و خارج از معیارهای بین‌المللی و انسانی روی آورده‌اند که بدون شک هیچ حاصلی برای آن‌ها نخواهد داشت.

قالیباف ادامه داد: شهید والامقام حسن صیاد خدایی پس از سال‌ها مجاهدت در راه آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی و شعائر اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام به فیض شهادت نایل گردید تا ثابت شود فرزندان ملت قهرمان ایران با اراده راسخ همچون همیشه سربلند و سلحشور، دست از اهداف و آرمان‌های استکبارستیز و ضدیت با رژیم منحوس صهیونیستی برنخواهند داشت.

وی تاکید کرد: لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، مجازات عاملان و آمران این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به عمل آورند.

دشمنان ذات شرارت‌بار خود را با شهادت یکی از سپاهیان جان‌ برکف نشان دادند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز یکشنبه شب ضمن ‌محکوم کردن عملیات تروریستی امروز در تهران، شهادت سرهنگ سرافراز پاسدار صیاد خدایی را به خانواده این شهید و همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

وی گفت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌ بر کف نشان دادند.

خطیب‌زاده افزود: این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌پذیرد که در کمال تاسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان جنایات تروریستی در طول بیش از چهار دهه گذشته بوده است، افزود: تروریست‌های کوردل با تصور باطل خود تلاش دارند مانع حرکت ملت بزرگ ایران در تحقق آرمان‌های متعالی خود شده و باعث ایجاد وقفه در مسیر عزت طلبانه مردم شوند، غافل از اینکه خون شهیدان ضامن بقا و تعالی این‌ملت و کشور است.

دشمنان بدانند با شهادت ملت ایران زنده‌تر و پایه‌های نظام دینی مستحکم‌تر می‌شود

حجت الاسلام علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی نوشت: خبر شهادت سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، از مجاهدان و مدافعان حرم، آن هم مظلومانه در جلوی درب منزل  ، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی افزود: شهادت الهی حسن را به دست حامیان داعش و تروریست‌های زشت سیرت، نشانه اوج ناتوانی و حماقت استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل دانسته و خون سرخش را چراغی در پیش روی ملت ایران، در راستای معرفتی کامل‌تر از دشمن غدار می‌دانم، که به یقین بقایای ضحاکان خون آشام را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران بدانند، با شهادت امثال صیاد خدایی‌ها، ملت ایران زنده‌تر و پایه‌های نظام دینی، مستحکم‌تر خواهد شد.

جنایات مزدوران استکبار، ما را مصمم‌تر خواهد کرد

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی با اشاره به شهادت شهید «صیادخدایی» تاکید کرد: این گونه جنایات مزدوران استکبار، ما را در مسیری که برگزیده‌ایم، مصمم تر و امیدوارتر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهید «صیاد خدایی» از مدافعان پاکباز حرم آل الله پس از سالها مجاهدت در راه آرمان ها و ارزش های اسلامی، سرانجام  به مقام رفیع شهادت که پاداش خلوص الهی او بود، دست یافت.

عین اللهی ضمن عرض تسلیت فقدان و تبریک شهادت این مجاهد فی سبیل الله و این پرورده راستین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی،  ملت شریف ایران و خانواده گرامی و همرزمان غیورش،  گفت: از خداوند متعال برای وی علو  درجات را مسألت می‌کنم.

این جنایت رذیلانه بدون پاسخ نخواهد ماند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در پیامی ضمن محکومیت ترور ناجوانمردانه شهید خدایی بر برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل این حادثه تاکید کرد.

در این پیام آمده است: خبر شهادت سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی توسط تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی موجب تاسف و تاثر شد. ‌ 

دادستان کل کشور افزود: اینجانب شهادت این مدافع حرم و مجاهد فی سبیل الله را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همسنگران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت گفته و برای شهید والا مقام طلب علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت می نمایم.

منتظری تصریح کرد: بدون شک این جنایت رذیلانه نشان از حقارت و شکست دشمنان انقلاب اسلامی داشته و بدون پاسخ نخواهد ماند و شناسایی و برخورد قاطعانه با عامل یا عاملان این جنایت و حامیان آنها در منطقه به صورت ویژه در دستور کار است و بر برخورد عبرت آموز با عوامل این حادثه تاکید می گردد.

ترور شهید صیاد خدایی مطمئنا بدون پاسخ نخواهد ماند

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار مدافع حرم صیاد خدایی، نوشت: شهادت مظلومانه و پرافتخار مدافع حرم سردار رشید اسلام «سرتیپ دوم پاسدار صیاد خدایی» را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدان مومن مقاومت اسلامی و خانواده معظم تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی شک صیاد عزیز که عمر خود را با مجاهدت در مسیر نورانی ولایت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دفاع از  آرمان‌های بلند انقلاب و نظام اسلامی و امنیت، عزت و سربلندی ایران عزیز سپری کرد، برای همیشه الگوی مهاجران الی الله و پاسداران فداکاری و سلحشور است که در اخلاص، گمنامی و ساده زیستی در سپهر شرافت و مردانگی اوج می گیرند.

ترور این شهید والامقام نشانه زبونی و خواری مدعیان دروغین حقوق بشر و تلاش مذبوحانه شان در جهت سرپوش گذاشتن به شکست های مفتضحانه برابر جبهه مقاومت است و مطمئناً بی پاسخ نخواهد ماند.

از درگاه خداوند منان برای آن سردار عالیقدر و شهید والا مقام رضوان الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای خانواده معظم و بازماندگان و همرزمان مکرم او ثبات قدم در تداوم راه شهیدان طلب می‌کنم.

نظر شما