شناسهٔ خبر: 54184656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

زائرسرای احمدبن‌موسی (ع) در کربلا احداث شود

امام جمعه شیراز گفت: زائرسرای احمدبن‌موسی (ع) اگر در کشور عراق به صورت مناسب ایجاد شود، خدمات‌دهی به زائران را تسهیل می‌کند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه ستاد اربعین استان گفت: مسیری در شلمچه داریم و موکب حضرت احمد ابن موسی (ع) برای آن کار بسیار ویژه‌ای انجام داده است، اما باتوجه به وضعیت تابستان و گرمای شدید باید تدابیر لازم برای ایجاد یک پایگاه مناسب‌تر برای زوار در نظر گرفته شود.

او گفت: این موضوعی است که انتظار می‌رود مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران اقدامات اجرایی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز گفت: زائرسرای احمدبن‌موسی (ع) اگر در کشور عراق به صورت مناسب ایجاد شود دلگرمی و نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد و این اقدام می‌تواند آمادگی برای ظهور امام زمان عج باشد.

در این نشست نیز علیرضا زینلی رئیس سازمان حج و زیارت فارس در سخنانی گفت: طی سال‌های گذشته بیش از ۲۲۵ هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شدند و فارس جزء چهارمین استان برتر کشور در حوزه اعزام زوار به عتبات عالیات بوده و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان ۳۰۰ هزار نفر باشد.

او گفت: اگر موضوع ویزا مطرح باشد نیاز است تا دفتر کنسولگری در شهر شیراز و استان ایجاد شود و مجموعه حج و زیارت با دارا بودن ۱۶۰ دفتر زیارتی در سطح استان عملیات پیش ثبت نام و تشرف به عتبات عالیات را انجام می‌دهند و در نقاطی که مردم دسترسی برای ثبت‌نام نداشته باشند دفاتر را در مناطق مستقر خواهیم کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت فارس گفت: باتوجه به اینکه سازمان حج و زیارت مسئول پرواز نیست لذا سازمان هواپیمایی کشور باید در خصوص افزایش تعداد پرواز‌ها به عتبات عالیات ورود کند.

غلامرضا غلامی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز  گفت: باتوجه به اینکه شهرداری شیراز در مرز معین شلمچه در دو حوزه اسکان و حمل و نقل مأموریت دارد، شهرداری ۵۰ دستگاه اتوبوس از پارکینگ به نقطه صفری مرزی انتقال می‌دهد که این دستگاه‌ها شامل ماشین‌های آتش نشانی، جرثقیل، تانکر‌های آبرسانی، بالابر و خودرو‌های سواری است.

او گفت: در خصوص اسکان و اعزام نیرو به مرز شلمچه نیز حضور ۷۰۰ نفر نیروی انسانی پیش‌بینی شده است.

خرید و احداث یک زمین جهت ساخت زائرسرای احمد ابن موسی (ع) تا قبل از شروع ایام اربعین، برپایی موکب‌های فرهنگی، بهداشت و تامین دارو و استقرار نیرو‌های امنیتی ویژه در جهت تأمین امنیت زوار خارجی از دیگر موضوعاتی بود که مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی ستاد اربعین به آن اشاره کردند.

نظر شما